La Grenouille - Reisverslag uit Gimouille, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu La Grenouille - Reisverslag uit Gimouille, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

La Grenouille

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

22 Augustus 2012 | Frankrijk, Gimouille

Dit is zo'n klein plaatsje, dat staat waarschijnlijk niet eens op de kaart. Google Maps kent het in ieder geval niet. We zitten in een hotelletje en zowaar, hier kunnen we internetten. Niet te geloven dat het hier wel kan, dus meteen even gebruik van maken. Eerst even de reacties gelezen, leuk vinden we dat!

Dinsdag 21 augustus: Nevers.
Na het verslag op internet gaan we even wat drinken op een terras en bekijken daarna de kathedraal. Deze heeft prachtige glas in lood ramen.
Rond half 8 gaan we even terug naar de gite en zien daar een Nederlands echtpaar vertwijfeld bij de deur staan. Ze hebben een code gekregen maar het werkt niet. Wij weten inmiddels hoe dat werkt, dus kan iedereen naar binnen. Zij komen uit Raamsdonksveer en fietsen van Vézelay naar Santiago. Vandaag hebben ze 100 kilometer gefietst in die hitte, ze zijn helemaal kapot. Daarna lekker op terras gegeten.

Woensdag 22 augustus: van Nevers naar La Grenouille, 11 km.
We willen nog even iets halen bij de drogist en die gaat pas om 9 uur open. Daarom vandaag maar een klein stukje, want we willen in die warmte (gisteren weer 40 graden) zo min mogelijk lopen.
Brood halen en naar de drogist. Daar lopen we 3 mede-pelgrims tegen het lijf, 2 jongens en een meisje uit Duitsland, die lopen van Vézelay naar Limoges. Ook zij lopen vandaag een klein stukje vanwege de warmte maar volgen een andere route dan wij. Voordat we op pad gaan komen we het echtpaar uit Raamsdonksveer ook nog even tegen, rond 10 uur gaan we er vandoor.
Grootste deel langs de Loire, op het eind een aquaduct over de Allier, die even verder uitkomt in de Loire. Een apart gezicht, zo'n kanaal over een rivier. Ook nog met een sluis die een hoogte van ruim 9 meter overbrugt, wat een diepte als je naar beneden kijkt.

Zo, dan zijn we meteen weer bij. Groeten aan iedereen en tot een volgende keer.

• 22 Augustus 2012 - 18:53

Tineke En Frans:

Leuk dat jullie iedere dag andere pelgrimgangers zien.
    "even nog naar de drogist" hopelijk niets ernstigs.
    Met die temperatuur is het wel een hele toer.
    Maar goed dat jullie het rustig aandoen.
    In het vorige verslag lazen we dat jullie de aanblik van de echte Bernadette zeer bijzonder was.
    Nu op naar Lourdes.
    Groetjes
    Tineke en Frans

• 22 Augustus 2012 - 22:13

Henk:

Ja Ja en dan in zo'n 40 gr. Dat ken ik zelfs niet eens van Thailand.
    Maar alweer denk aan jezelf allebei .Voorzichtig met de hitte.
    Toch wel veel plezier en een heeeeele goede reis verder.

HENK

• 23 Augustus 2012 - 10:00

Ad En Ria:

Fijn dat alles nog zo goed gaat.
    Maar die hitte is ook niet alles.
    We weten hier ook wat het is.
    Veel sterkte en wandel plezier

Gr Ria-Ad

• 23 Augustus 2012 - 10:33

Hans EnJanny:

Hallo Hennie en Fons,

Jullie hebben al weer een aardige tippel eropzitten. In die hitte valt het niet mee. Als ik jullie reisverslag lees, ben ik toch wel blij dat Frans en Hans iets eerder in het seizoen willen gaan fietsen. Geen garantie natuurlijk. Ik hoop voor jullie dat het wel iets koeler wordt. Nog een fijne wandeling en de groeten van Hans en Janny

• 23 Augustus 2012 - 11:30

Frans Kuijpers:

Hallo Hennie en Fons

Jullie zijn al weer lekker op weg zo te lezen.
    De warmte zal jullie inderdaad wel behoorlijk parten spelen.
    Je kunt dan nog beter fietsen dan lopen.

Wel alles goed blijven registeren, want daar kunnen Hans en ik dan volgend jaar van profiteren

Nog heel veel succes en loop plezier

Frans

• 24 Augustus 2012 - 14:57

Alfons En Margriet:

Hallo Hennie & Fons,

Wij genieten van jullie reisverslag met foto's en hebben echt bewondering voor jullie.
    Wij wensen jullie nog hele prettige wandeldagen toe met een lagere temperatuur.
    Dan hoeven jullie 's morgens niet zo heel vroeg meer op.

Groetjes,
    Alfons & Margriet

• 24 Augustus 2012 - 18:55

Remeau:

Le Gronouille.. de kikker... grappig.

Ondanks de hitte komt het verhaal op mij over alsof het er rustig en gemoedelijk aan toe gaat.
    Ik kan me het plezier goed voorstellen.

tot binnenkort.
    Remeau

• 24 Augustus 2012 - 21:50

Uschi En Fred :

Hallo Hennie en Fons,
    Het is een prettig gevoel om jullie in Frankrijk te kunnen volgen terwijl wij ook aan het zwerven zijn in Italië en daarvoor in Oostenrijk. Onze omstandigheden zijn ook tropisch maar goed uit te houden aan de rand van de pool. Ik vind het "cool" dat jullie deze tocht zonder de huidige hulpmiddelen en het Comfort volbrengen terwijl het ook anders zou kunnen.
    Het lijkt mij een aanslag op het uithoudingsvermogen en de wil omdoor te gaan. Wij zijn steeds meer omringd door gemak waarbij je al gauw de weg van de minste weerstand wilt nemen want pijn is fijn geldt voor mij slechts in beperkte mate.

Hele fijne dagen en veel sterkte bij deze tweede etappe .

Uschi en Fred.

• 24 Augustus 2012 - 22:44

Linda:

Mooi weer. Maar die enorme warmte lijkt me niks om te lopen. Maar jullie hebben er gelukkig niet veel last van. Liefs Linda (en de rest van de Fam.)

• 25 Augustus 2012 - 10:59

Francis En Bram:

Hallo pelgrims!

Als eerste wil il mijn petje afnemen dat jullie deze voetreis alweer ondernemen.
    Het is geweldig om te lezen wat jullie allemaal zien onderweg.
    En...ondanks de hitte gewoon doorgaan!! al is het dan 's morgens vroeg en soms een verkortte route.
    Wij wensen jullie nog heel veel succes en we blijven de berichtjes tegemoet zien.

Groetjes,
    Francis en Bram