Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Limoges - Reisverslag uit Limoges, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Limoges

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

05 September 2012 | Frankrijk, Limoges

Hier weer even een verslag van de laatste dagen.

Zondag 2 september: van La Souterraine naar Bénévent-l'Abbaye, 22 km.
Het is koud als we om half 9 vertrekken, fleece truitjes aan. Een rustige dag, niet veel te vertellen. Toch blijft het altijd opletten. Zo moet Hennie even plassen, dat moet natuurlijk altijd buiten. In bosjes of soms gewoon in het open veld. Zo ook nu. We hebben de hele dag niemand gezien. Rugtas af en dan komt er ineens een andere pelgrim tevoorschijn. Vanachter een heuvel, nooit gezien en dus net op tijd! We moeten dus vaker achterom kijken. Het is een jonge Fransman die naar Santiago loopt. We lopen even samen op maar Hennie moet nog steeds plassen dus we laten hem alleen verder gaan.
Rond 3 uur zijn we op de plaats van bestemming, bekijken eerst de abdijkerk en gaan dan naar de Chambre d'Hote. De Engelse gastvrouw vertelt later dat het hier in de winter -20 graden is en veel sneeuwt. Skigebied op een uur afstand, met de auto. Eind september gaan ze op vakantie, o.a. naar Lourdes. Wie weet.

Maandag 3 september: van Bénévent-l'Abbaye naar La Besse, 24 km.
Een klein gehucht, vlak voor Les Billanges. Poeh, dat was een pittige wandeling vandaag. De deur uit moeten we meteen omhoog naar de Puy de Gaud, 543 meter. We zijn er snel dus we zitten al vrij hoog. De hele dag gaat het vaak omhoog over lastige paden, uiteindelijk tot zo'n 700 meter. In de Chambre d'Hote is 's-avonds nog een gast die bij ons aan tafel eet. Een Parijzenaar, ongeveer 80 jaar oud. Op de terugweg naar Parijs na een vakantie, 100 kilometer boven Toulouse. Fitte man, wandelt en langlauft nog regelmatig.

Dinsdag 4 september: van La Besse naar Saint-Léonard-de-Noblat, 22 km.
Rond half 8 vertrekken we, gelijk met de Parijzenaar. Hij rijdt ons voorbij, hij toetert, wij zwaaien. Hij rijdt rechtdoor, wij gaan rechtsaf. Even verderop gaan wij weer rechtsaf, van links komt de man weer aanrijden. Hij toetert, wij zwaaien, hebben we toch mooi een kortere route genomen.
Op een weg komt een auto ons achterop, remt af en komt stapvoets naast ons rijden. St.Jacques? vraagt de mevrouw. Oui. Laatst heeft een pelgrim bij haar geslapen, ze vindt het geweldig wat we doen, wenst ons bonne route en rijdt weer verder.
Even verder zien we ineens een bordje met de plaatsnaam Lourdes, een heel klein gehucht waar we voorbij zijn voordat we het merken.
In Saint-Léonard-de-Noblat hebben we een gite gebeld, onze gastvrouw staat ons buiten al op te wachten. Het ziet er allemaal weer prima uit.
Hennie doet de was, ik ga even onze site bijwerken in de bibliotheek en daarna bekijken we de kerk met de graftombe van Saint Leonard. Daarna pakken we een terrasje en wie zit daar? Onze man uit Quebec. We schuiven aan en gaan uiteindelijk met z'n drieën in een chique restaurant eten, het enige dat open was. Dennis heet de man, hij is 64 jaar, praat gemakkelijker Frans dan Engels. Hij heeft drie maanden uitgetrokken om naar Santiago te lopen. Aardige vent, die zien we vast nog vaker want hij loopt ongeveer dezelfde etappes als wij.

Woensdag 5 september: van Saint-Léonard-de-Noblat naar Limoges.
Verslag volgt later, we gaan nog wat foto's plaatsen en dan Limoges bekijken.

• 05 September 2012 - 17:31

Hans En Tineke:

hey stoer stel van harte met jullie trouwdag en alvast van harte Fons met je verjaardag as vrijdag
    Leuk om jullie verhalen te lezen en om jullie zo te volgen
    Geniet er vooral van en we wensen jullie al het goeds
    Groetjes van ons

• 06 September 2012 - 18:57

Cora:

Wij zijn heel dichtbij jullie zitten in sarlat maar julie gaan meer naar het westen,veel plezier enggroetjes van mij en theo

• 06 September 2012 - 23:13

Charles En Ell:

Hallo jongelui,

Gaat lekker zo te horen,en wat een leuke ontmoetingen!
    Gaat het overnachten beter dan bij de eerste etappe?
    lijkt wel alsof ze er daar meer op ingesteld zijn.

Maar eerst maar even wat anders!
    Van harte gefeliciteerd m´n jongen en nog vele jaren erbij.

Wij nemen er morgen een wijntje op!

Vandaag waren we in de buurt, we brachten een bezoek aan het Zuiderrzeemuseum.
    Was weer erg leuk,Ell vindt het wel aardig,maar ik geniet ervan,weet ook niet hoe dat komt!

Je zult al wel gehoord hebben dat we hier een heerlijke nazomer genieten.
    Hadden we ook wel een beetje verdiend.

Verder alles naar wens,behalve dat rot hoesten vaan Ell,daar probeerik nog steeds iets op tevinden!

Ga zo door en ge zult spinazie eten!
    We volgen jullie op de voet!
    groeten Charles en Ell

• 07 September 2012 - 11:03

Elly:

Hallo lieve Fons en Hennie,

Allereerst Fons, gefeliciteerd met je verjaardag. Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen. Zoveel gezien maar ook zoveel mooie en waardevolle ontmoetingen. Wat zijn er toch veel leuke en lieve mensen! Geniet van deze bijzondere verjaardag. Veel liefs, Elly

• 07 September 2012 - 11:15

Jos En Atie:

Hallo Fons en Hennie,

Fons van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een
    feestelijke wandeldag van, Hennie jij ook gefeliciteerd.
    Het gaat goed met jullie lezen wij, hou dat vol,

Groeten van Jos en Atie

• 07 September 2012 - 19:24

Francis En Bram:

VAN HARTE GEFELICITEERD!!

Leuk jullie berichten elke dag even zien of er een nieuw bericht is.
    Succes verder en een feestelijke dag vandaag.

Groetjes,
    Francis en Bram

• 07 September 2012 - 19:31

Don En Nien:

Ha Fons, heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel mooie jaren samen. Hennie jij natuurlijk ook gefeliciteerd met je geliefde wederhelft.

Wat maken jullie mooie dingen mee zeg. Als we de berichten lezen zien we het voor ons.
    Volgens mij zijn onze ouders vroeger ook in Limoges geweest.

Lieve mensen, geniet van al het moois en succes met jullie “wandeling”.

Warme groet van ons 2tjes Nien

• 07 September 2012 - 19:31

Hans En Janny:

Fons gefeliciteerd met je verjaardag en drink maar een lekkere borrel vanavond samen met Hennie.
    We lezen dat de reis goed gaat, dus jullie zullen vast het eindpunt halen.

groetjes van Hans en Janny

• 07 September 2012 - 19:44

Dewi :

Lieve tante Hen en ome Fons,

Wat stoer wat jullie doen zeg!
    Ik kreeg deze site van Linda door.
    Ga er even lekker voor zitten om te lezen.
    Het is overigens net of ik mijn moeder op de foto zie, wanneer tante Hennie op de foto staat.
    Mooi!

Ome Fons, gefeliciteerd met uw verjaardag!

Liefs
    Dewi

• 08 September 2012 - 08:37

Linda:

Mooie foto's hoor, echt prachtig!!

• 08 September 2012 - 08:57

Peter En Paula:

Hallo Fons en Hennie,

Eindelijk een berichtje van ons.....
    Fons nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Wat een leuke dingen maken jullie mee! Je zal het nu vast wel vaker meemaken dat je "pelgrimgenoten" tegen komt. We zijn best wel een beetje jaloers. Wij kwamen dit jaar niet verder dan 1 weekje Trekvogelpad...
    We genieten van jullie belevenissen!
    gr
    Peter en Paula