Saint-Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Saint-Léonard-de-Noblat - Reisverslag uit Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Saint-Léonard-de-Noblat

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

04 September 2012 | Frankrijk, Saint-Léonard-de-Noblat

Even een tussenbalans:
We zijn nu bijna 3 weken op pad, hebben ongeveer 440 kilometer gelopen. Het is geweldig om op deze manier door Frankrijk te reizen.
Begonnen in het departement Yonne hebben we achtereenvolgens Nièvre, Cher, Indre en Creuse gehad. Nu zitten we in Haute-Vienne.
We zijn de rivieren Yonne, Loire, Allier, Cher, Indre en Creuse overgestoken.
De eerste week was het landschap vrij heuvelachtig, de tweede week vrij vlak en de laatste week behoorlijk geaccidenteerd. In eerste instantie hebben we vooral de GR654 gevolgd zoals we dat van plan waren. Later zijn we meer een andere route gaan volgen. Beide routes doen dezelfde plaatsen aan maar de laatste route gaat meer over rustige binnenweggetjes en is soms aanzienlijk korter. Meer asfalt maar ook een meer open landschap en door kleine dorpjes en half verlaten gehuchten. Dan zie je wel het echte Frankrijk, in een bos zie je dat niet zo. Vanaf Perigueux gaan we weer de GR654 volgen.
Het landschap is prachtig, elke dag weer. Lastig te beschrijven, we proberen dat met foto's zichtbaar te maken.
Het weer is geweldig. Natuurlijk, in het begin was het ongelooflijk heet, ook de Fransen vonden dit heel extreem. De laatste tijd is het prima wandelweer, bewolking en zon wisselen elkaar af. 's-Morgens af en toe nog fris, in de middag wordt het dan steeds warmer. 's-Nachts koelt het nu goed af, dat was in het begin ook wel anders, daardoor slapen we nu ook aanzienlijk beter dan in het begin. Regen hebben we nauwelijks gehad, heel wat anders dan het voorjaar waarin het hier heel slecht weer was. Dan maar een beetje heet, dat kan je nog enigszins oplossen door heel vroeg te gaan lopen.
Met de voeten en conditie gaat het goed. Af en toe wat blaren die extra verzorging vragen, verder geen problemen. Dat is natuurlijk super.
Het allerbelangrijkste voor ons: wat een rust geeft dit! Geen tv, geen internet (nou ja, alleen voor dit verslag), geen krant, geen agenda, geen afspraken, niet weten wat er in de wereld allemaal gaande is. En dan ook nog eens de hele dag in de natuur, alles lopend, in een tempo wat misschien wel het beste bij een mens past. Franziska zei het heel mooi: "het maakt hoofd en hart schoon." Beter kunnen we het niet verwoorden.

Ik heb zojuist wat foto's geplaatst. Dat kan niet overal en kost bovendien veel tijd. Daarom houden we het even bij deze samenvatting. Morgen lopen we naar Limoges en kunnen we misschien verslag doen van de laatste dagen.
We vinden het absoluut leuk om de reacties van iedereen te lezen, zo houden we een beetje contact met jullie allemaal. Groetjes aan iedereen.

• 04 September 2012 - 23:12

Henk :

Ja Ja Alles dubbel op hoor .Eerst op facebook reageren en nu weer op de gewone mail.
    Nogmaals dus Blijf lekker doorwandelen en alvast Gefeliciteerd met je komende verjardag .
    Neem allebei maar een borrel op mijn rekening.Wel doorsturen via mijn BOEKHOUDSTER.

Veeeel genoegen samen en tot de volgende mail.

HENK

• 04 September 2012 - 23:14

Henk:

Foutje denk ik Henk

• 07 September 2012 - 11:33

Ada En Leo:

Lieve Henny en Fons,

In de eerste plaats onze hartelijke felicitaties met de verjaardag van Fons. Wij wensen jullie nog een lang en gelukkig leven. In de tweede plaats onze grote waardering voor het lef en de brutaliteit waarover jullie beschikken om een dergelijke tocht te maken. Het is geweldig zoals jullie dat doen. Uiteraard volgen we de bewegingen op de voet. We kijken uit naar jullie verslagen. Het komt over als een groot avontuur, waarbij het genieten van de vrijheid een grote rol speelt. Ook de ontmoetingen met vogels van allerlei pluimage geven extra kleur aan de reis. Het zoeken naar onderdak zal een voortdurende bron van zorg zijn. Overigens wel leuk dat jullie in hotel La grenouille (de kikker) overnacht hebben, in dit formule 1 hotel hebben wij toevallig ook een nachtje hebben doorgebracht. Wij wensen jullie nog een goede voortzetting van de reis, verder, goed wandelweer en een voorspoedige thuisreis.

Fijne verjaardag en tot ziens,

Ada en Leo