Châteaumeillant - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Châteaumeillant - Reisverslag uit Châteaumeillant, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Châteaumeillant

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

27 Augustus 2012 | Frankrijk, Châteaumeillant

Hallo allemaal, hier zijn we alweer. We zitten vandaag in een gite bij de camping. Hennie doet even de was en ik kan dan bij het Office du Tourisme weer even een verslag maken. Zo verdelen we een beetje de taken en zitten we niet op elkaar te wachten. Foto's plaatsen gaat waarschijnlijk niet lukken, eerst maar even het verslag van de afgelopen dagen.

Zondag 26 augustus: van Saint-Amand-Montrond naar Le Châtelet, 28 km.
We vertrekken weer heel vroeg want op papier staat ons een route van 34 kilometer te wachten. Wel met mogelijkheden om wat af te snijden en dat is dus aardig gelukt. In het begin is het nog aardig fris, we doen zelfs onze fleece-truitjes even aan. Mooie, afwisselende route met prima wandelweer. Veel bewolking, af en toe een beetje zon. We schieten dan ook lekker op.
Bij de abdij van Puyferrand spreken we nog even met een Duitse pelgrim die daar wat uitrust; hij is ook in Vézelay begonnen en slaapt eigenlijk alleen op campings, tent mee.
Even voorbij de abdij is de gite, we zijn daar rond 3 uur. We vinden dat wel lekker want dan kunnen we rustig douchen, wasje doen, dagboekje bijwerken en meer van dit soort zaken. Zo'n dagboekje moeten we echt elke dag bijhouden want soms weten we niet eens meer wat er gisteren is gebeurd! Is dat onze leeftijd of onze leefwijze?
Rond 6 uur komen Martin en Franziska aangelopen, zij slapen ook bij ons in de gite. Ze komen uit Stuttgart, hebben vakantie en lopen in 2-3 weken van Vézelay naar Crozant. Alle winkels, bars en restaurants in dit dorp zijn gesloten, dat wil zeggen van elk is er slechts eentje. Zij hebben helemaal geen eten bij hun, wij hebben nog een restant macaroni en een blikje tonijn en tomatensaus, en zo hebben we toch nog wat te eten met ons vieren.

Maandag 27 augustus: van Le Châtelet naar Châteaumeillant, 12 km.
Het is steeds wel even puzzelen; waar kunnen we slapen, hoe lang moeten we dan lopen, hoe kunnen we voorkomen dat we elke dag 30 kilometer of meer moeten lopen? Tot nu toe lukt dat aardig, vandaag dus weer een halve rustdag. Martin en Franziska vertrekken wat eerder dan wij omdat ze zo snel mogelijk boodschappen willen doen, maandag zijn echter heel veel winkels in Frankrijk gesloten en grote supermarkten komen we in deze omgeving absoluut niet tegen. En ze willen niet nog een keer zonder eten zitten!
We komen elkaar in Châteumeillant weer tegen bij de kruidenier, drinken koffie bij een bar en wisselen wat informatie uit over de route die zij lopen. Die is namelijk aanzienlijk korter dan de onze, toch aantrekkelijk voor ons. Daarna stappen we de kerk in en dan beginnen Martin en Franziska voor ons te zingen! Dat hadden ze gisteravond al beloofd en in deze kerk klinkt dat geweldig. Wat fantastisch als je allebei zo mooi kan zingen en wat een bijzondere ervaring voor ons.
Zojuist, als ik van de camping naar het OT loop, kom ik ze weer even tegen. We spreken af dat we over 2 dagen in Cluis overnachten; zij gaan daarna naar huis en wij kunnen dan, als we dat willen, hun routeboekje verder gebruiken. Het is allemaal zo simpel maar we worden wel erg blij van dergelijke ontmoetingen.

Morgen lopen we naar La Châtre, dat is een vrij grote plaats en kunnen we wellicht ook weer een verslag en/of foto's plaatsen. Ik ga nu nog even de foto's proberen en dan snel terug naar Hennie.
Groetjes aan iedereen.

• 27 Augustus 2012 - 19:43

Charles En Ell Wijnekus:

Hallo jongelui,

Gaat lekker hé? Meer leuke ontmoetingen dan op het eerste traject denken we.
    komt zeker dat jullie al een heel klein beetje in de richting komen,je gaat steeds meer pelgrims tegenkomen!
    Hier hebben we een aardige nazomer,ofschoon het afgelopen week-end weer bagger was.
    Wij maken uitstapjes met vakantieveiling,die de ene keer natuurlijk wat leuker uitpakken dan de andere keer.
    Verder varen we en hebben één keer gewandeld!!
    Ell moest echter die zelfde middag naar de badminton dames. Niet dat ze zelf nog speelt,maar ze ontmoeten elkaar dan allemaal.
    Gevolg was dat we halverwege alweer moesten omkeren!
    Vandaag wordt ik in de watten gelegd,want ik ben vanmorgen ge-opereerd!! Ze hebben een stukje uit mijn hoofd gehaald.
    Nu loop ik met een groot vierkant verbandgaas in het rond,moet 10 dagen blijven zitten!
    Niks allarmerends,maar ze nemen dan het zekere voor het onzekere.
    Ik denk dat jullie het niet hadden gedaan!
    Morgen weer eens golven,een gvb is thans verplicht Fons en je moet het laten zien!!!!
    Dus daar kun je gelijk na terugkomst aan beginnen!

Alléé,goede reis mensen en blijf ons op de hoogte houden, vinden we leuk!

Hartelijke groet.

• 27 Augustus 2012 - 20:43

Elske & Daniel:

Dag fanatiekelingen!

Wat ontzettend leuk om zo mee te kunnen leven met jullie avonturen. Wij hopen over 2 jaar een soortgelijk verhaal te kunnen vertellen, voorlopig houden we het bij die van jullie. Ik hoop dat het weer enigzins goed blijft en dat jullie zulke leuke ontmoetingen blijven hebben.
    ps. ik denk niet dat het aan de ouderdom ligt dat je niet meer weet wat je eergisteren hebt gedaan; dat hebben wij ook altijd op vakantie! Ik denk dat het aan de leefwijze ligt; jullie maken gewoon teveel mee om te onthouden. Geniet ervan!

liefs ons

• 28 Augustus 2012 - 10:42

Linda:

Het ligt aan de leeftijd!!! ;-)
    Is het nu wel beter te doen met de warmte? En hoe is het met je voet mam?
    X Linda

• 28 Augustus 2012 - 19:43

Hans De Boer:

He Fons en Hen,

gaat alles naar wens? Ik wil niet dat er wordt afgesneden en besef jullie dat God onverbiddelijk is. Bij vals spelen staat jullie tzt in Compostela dan geen volle aflaat (als jullie nog weten wat dat betekent) te wachten. t is maar dat jullie het weten. Ik heb Piet in de hemel gevraagd jullie meer in de gaten te houden.

Groeten Hans en janny