Lastige week. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Lastige week. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Lastige week.

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

06 Augustus 2012 | Nederland, Heerhugowaard

We hebben een zware week achter de rug. Vorige week maandag kregen we het bericht dat Piet, een goede vriend van ons, is overleden. Hij was ernstig ziek, zijn overlijden kwam niet onverwacht en toch was het een enorme schok.
Fons is al zo’n 45 jaar met hem bevriend, al die tijd vormen we met 5 man en hun partners een heel hechte groep. We hebben wat afgelachen met die Piet! In deze groep is nu een enorme bres geslagen. We hebben als vriendengroep op een mooie manier afscheid van hem genomen, dat voelt goed. In gedachten reist hij straks met ons mee.

Daarnaast kreeg Hennie weer even last van haar voet, dat was wel weer even schrikken. Het zal toch niet? Gelukkig is het snel en goed hersteld dus gooit het onze plannen niet in de war, maar toch….

We hebben al met al minder geoefend dan we vooraf van plan waren, maar dat zien we maar als een luxe probleem. In hoeverre kan je voorbereid zijn op z’n tocht? We zien wel, dan doen we maar wat rustiger aan in het begin. We hebben tenslotte alle tijd.

En dan, wat is het toch moeilijk om te beslissen wat we meenemen, maar vooral wat we NIET meenemen. Matjes wel of niet, of toch maar eentje? Hoe vaak zullen we ze nodig hebben? We moeten ze wel elke dag dragen, maar op de grond slapen is ook niet alles! Toch maar niet, scheelt bij elkaar weer een kilo, uiteindelijk hebben we ze de vorige keer ook niet nodig gehad. Ook de slaapzakken laten we thuis, we nemen lakenzakken en een dun fleece dekentje mee. Ook dat scheelt weer een kilo. Eenzelfde discussie over regenpakken, is het zo erg als onze kleren nat worden? Ze zijn sneldrogend, dus…..we nemen alleen de regenjacks mee! Daarmee komt onze bagage toch nog op zo’n 9 kilo voor Hennie en ruim 11 kilo voor Fons. Daar zit dan ook anderhalve liter water bij maar nog niet de dagelijkse proviand.

Nog een weekje te gaan!

• 06 Augustus 2012 - 21:04

Vronie:

Ja, wat een emoties voor jullie, naast de emoties voor het vertrek en wat een 'afwegingen'en een loslaten letterlijk en figuurlijk. Heb vertrouwen!

• 07 Augustus 2012 - 15:53

Henk:

Ten overvloede wens ik jullie nogmaals......EEN HEEL GOEDE REIS
    Maak er een mooooooooie wandeltocht van HENNIE en FONS.
    Ik kijk er zeker naar uit om jullie verslagen te lezen.

GROETJES van HENK

• 10 Augustus 2012 - 11:45

Koos Pancras:

Dag Fons en Hennie,
    Knap van jullie om het gewicht zo beperkt te houden! Mij lukte dit niet dit voorjaar. Dat heb ik geweten. Juiste beslissing voor de regen en het slapen.
    Bezoek in Auxerre de mooie kathedraal. Een schitterende romaanse crypte met hele oude fresco's, o.a. van Christus op een wit paard.
    Nog heel veel sterkte met de voorbereidingen.
    Koos

• 11 Augustus 2012 - 15:31

Hans En Jannhy :

Hele fijne wandeling en hopelijk zonder problemen met de voeten.
    We zullen jullie letterlijk op de voet volgen.

Veel succes

Hans en janny

• 11 Augustus 2012 - 23:02

Tineke En Hans:

Ja het was een heftige week voor jullie, nu voor jullie een hele mooie reis toegewenst en veel succes met alles,
    houd de voetjes heel en geniet weer van alles, liefs van ons Hans en Tineke

• 13 Augustus 2012 - 20:38

Fred En Uschi:

Toch wel fijn dat jullie ondanks allerlei tegenslagen het bewonderenswaardige avontuur nu weer samen kunnen voortzetten!
    Wij volgen jullie graag op afstand en wensen jullie heel veel wandelplezier :-) !

Groetjes, Fred & Uschi