We gaan weer op pad! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu We gaan weer op pad! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

We gaan weer op pad!

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

17 Juli 2012 | Nederland, Heerhugowaard

Na het wonderbaarlijk snelle herstel van Hennie na haar operatie vorig jaar juni, was het de bedoeling om in het voorjaar onze tocht te vervolgen. We waren al volop in voorbereiding totdat een hevige aanval van wondroos in de voet van Hennie toesloeg, waardoor ze eind december/begin januari twee weken in het ziekenhuis heeft gelegen. Hierdoor moesten we de geplande tocht opnieuw uitstellen.
Het herstel heeft langer geduurd dan gehoopt. Wandelingen, laat staan lange wandelingen met bepakking, waren enige maanden niet mogelijk. Vanaf begin april gaat het echter de goede kant op en zijn de voorbereidingen weer voorzichtig gestart. In mei hebben we een “trainingsweek” in Winterberg (Sauerland) gehad, dat was voor ons een belangrijke test om te kijken of alles goed gaat als we zo’n 5 dagen achter elkaar met bepakking flinke stukken gaan lopen. Dat ging prima en daarmee is het voor ons duidelijk dat we serieus kunnen denken aan het volgende deel van de tocht naar Santiago de Compostella.

We hebben de tickets voor de Thalys naar Parijs besteld, dinsdag 14 augustus vertrekken we naar Auxerre. Daar willen we overnachten en de volgende dag met de trein verder naar het stationnetje Sermizelles Vezelay. Dat is ongeveer 10 kilometer van Vezelay, een mooie afstand om lekker te lopen. Vandaar volgen we dan de Via Lemovicensis, één van de vier historische pelgrimsroutes die door Frankrijk naar de Pyreneeën lopen. Deze route loopt vanuit Vezelay via Nevers, Limoges en Perigueux naar het zuidwesten van Frankrijk. Hier buigen we dan ergens af naar Lourdes, het eindpunt van dit tweede deel.

Onze vorige tocht hebben we als heel bijzonder ervaren. Na alles wat er de afgelopen periode is gebeurd, beseffen we des te meer hoe rijk we zijn dat we dit samen kunnen doen.

• 17 Juli 2012 - 18:56

Paul Schimmel:

Hallo Fons,

Mooi dat jullie de draad weer oppakken. Zag je afgelopen zaterdag in de regen en met beperkte ruglading lopen en dacht al aan een trainingswalk. Wij gaan jullie volgen, "bon courage"

• 18 Juli 2012 - 06:48

Hans En Janny:

Het is goed te vernemen dat, na een moeilijk jaar, jullie toch het tweede deel van de tocht in zicht hebben. Wij houden jullie natuurlijk weer in de gaten en wensen jullie weer een hele mooie "tour"toe.

• 18 Juli 2012 - 07:05

Erna:

Wat onzettend knap van jullie, ik wens jullie heel veel succes met het vervolgen van de tocht en bovenal, heel veel plezier, Groet Erna (oud collega Vedior)

• 18 Juli 2012 - 09:46

Hfatels@hotmail.com:

Beste Hennie en Fons,
    Wat een geluk dat jullie het weer gaan lopen zeg. blijf gezond en heeeel veel plezier met de wandelingen.
    Je bent dus niet thuis met je verjaardag.Ik mail jullie wel hoor.
    prettige tijd samen op de lange weg.
    HENK

• 18 Juli 2012 - 12:49

Ab En Tiny:

Mooi dat jullie weer gaan wandelen,daar hebben jullie wel naar uitgeken.Wij wensen jullie veel succes met deze tocht, en we blijven jullie volgen.

Groetjes Ab en Tiny

• 24 Juli 2012 - 22:57

Inge:

Ik gooi hem in mijn favorieten! Heel veel succes en plezier!
    xxx

• 26 Juli 2012 - 12:00

26 Juli:

hoi beste buren

je kunt nu in deze warmte bepakt en bezakt goed trainen,want het kan warm zijn in zuid-frankrijk! succes

• 03 Augustus 2012 - 19:30

Charles En Ell:

We hopen van harte dat ook deze trip voor jullie bijzonder zal zijn!
    Zelf denken we nog aan de z.g.n. Meijeloop,toch ook nog altijd een afstand van ca 4km!
    Maar tot nu toe is het er nog niet van gekomen.
    We zullen jullie dus maar weer "op de voet" volgen!
    We wensen jullie mooie landschappen,interessante mensen,goede overnachtingen en veel momenten van bezinning toe.
    Maar vooral ook veel plezier!
    Hartelijke groeten,
    Charles en Ell

• 11 Augustus 2012 - 15:20

Janjo:

Veeel plezier en zeker een stap in de goede richting!!...blijf jullie volgen...