Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Sorges - Reisverslag uit Sorges, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Sorges

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

09 September 2012 | Frankrijk, Sorges

We zitten nu in een hotelletje en zowaar, in een piepklein hokje staat een computer en daar kan ik even internetten. Meteen maar even doen, dan zijn we weer helemaal bij.

Zaterdag 8 september: Thiviers.
's-Middags lopen we nog even door het stadje, doen wat boodschapjes en drinken wat op een terrasje. Gezellig plaatsje. We eten in een restaurant, samen met Walter. Als we daar aankomen zitten Dennis en Edward al te eten, ze zitten samen in een refuge op de camping. Die is ongeveer een kilometer buiten Thiviers, daar hadden wij geen zin in. Je blijft dan heen en weer lopen, en dat met die hitte. Nu zitten we lekker in het centrum, alles bij de hand. Kost (heel) wat meer, moet kunnen.

Zondag 9 september: van Thiviers naar Sorges, 18 km.
Het boekje zegt dat het vandaag 15 kilometer is, dus een rustig dagje. Uiteindelijk valt dat een beetje tegen want het blijkt toch wat meer te zijn. Normaal is deze afstand helemaal geen probleem maar als je denkt dat je er bijna bent en er komt dan nog 3 kilometer bij, is het toch even slikken. Hebben we inmiddels gedaan.
We ontbijten eerst rustig in ons hotel en gaan om 8 uur op stap. Even langs de bakker, niet alleen voor vandaag maar ook voor morgen. Maandag zijn vrijwel alle bakkers gesloten en op de route morgen komen we geen enkel plaatsje met winkels tegen. Iets om rekening mee te houden als je zo op pad bent.
We komen vandaag een aantal Jacobskruizen tegen, een teken dat we op een eeuwenoude route lopen. Een aparte gewaarwording.
Het jachtseizoen is hier ook begonnen, er is veel geknal om ons heen. Niet echt dichtbij maar toch... We komen een aantal mannen tegen in oranje hesjes met geweer en vragen dan altijd "sans risque?" Ze knikken dan altijd geruststellend. Zo'n jacht is alleen zondag van 8 tot 12 uur, zo vertelt een van de mannen. Daarna wordt het te warm, zegt hij lachend. Voor lopen ook, antwoorden wij. Het is half 11, hij staat dus al zo'n 2 tot 3 uur op wacht maar heeft nog geen enkel wild gezien, zo zegt hij nog.
Rond 1 uur zijn we op de plaats van bestemming, dus toch nog een halve rustdag. Dat bevalt ons beter dan een hele dag, zo hebben we inmiddels gemerkt.

Morgen lopen we naar Périgueux.
Groetjes aan iedereen uit een warm Dordogne (vandaag 33 graden) en tot de volgende keer.

• 09 September 2012 - 20:39

Dineke En Piet:

Fons, nog gefeliciteerd met je verjaardag. We blijven lekker op de hoogte door jullie regelmatige verslagen en en het net of je een stukje meebeleefd wat jullie op je weg tegenkomen. Bedankt voor de kaart. Verder gaat hier alles goed. Wij gaan woensdag nog even 6 dagen naar Limburg, misschien ook wel 1 dag 25 km.
    Groetjes

• 10 September 2012 - 00:06

Henk:

Alweer geweldig hoor ,ondanks dat het dan (maar)18 km is. Met die temperatuur.
    Sukses verder nog .
    Groetjes HENK

• 10 September 2012 - 11:43

Janjo:

Leuk weer van jullie ries te vernemen..
    het word minder warm hoop ik..loopt wat beter..
    blijf jullie volgen

liefs,
    janjo

• 10 September 2012 - 13:36

Áns Kempers:

Hallo Hennie en Fons,
    Fijn te lezen dat het jullie goed gaat en genieten van de dingen die op jullie pad komen .
    Het is heel leuk dat jullie dit met ons delen zo kunnen wij jullie [ op de voet ] volgen.
    Fons nog van Harte en nog vele jaren er bij .
    Zijn zelf ook een paar dagen weg geweest vandaar de late reactie.
    Lieve groetjes en veel loop plezier Ans en Gerard.

• 10 September 2012 - 17:07

Ab En Tiny:

Fonds van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om regelmatig jullie verhalen te lezen,we kijken er echt naar uit.
    het is fijn dat alles prima is met jullie,geen last meer van je voeten Hennie?
    Nog veel wandel plezier en we lezen wel weer hoe het verder is.

groetjes
    Ab en Tiny

• 11 September 2012 - 21:11

Angelique:

Lieve Fons en Hennie, wat leuk om jullie verhalen weer te lezen. Leuk om te zien dat alles goed gaat en dat jullie overal zo van genieten. Ik blijf jullie volgen hoor!
    liefs Angelique

• 11 September 2012 - 22:26

Janine En Milan Stipetic:

hallo Hennie en Fons,
    Fijn om te lezen dat jullie nog steeds op genieten van het onderweg zijn en lopen. En vooral ook dat de voeten van Hennie zo goed meedoen.
    De foto-s van het landschap waar jullie lopen stralen een intense rust en harmonie uit.Prachtig.
    We kijken uit naar het volgende verslag.
    Hier bij ons is het nog steeds volop zomer en dus veel naar het strand en zwemmen in zee.
    groetjes en een hele mooie dag morgen,
    janine en milan

• 12 September 2012 - 15:37

Von En Niels:

Hoi Fons en Hen,
    Geweldig dat jullie het zo fijn hebben en zoveel leuke dingen mee maken.We genieten van het verslag dat we steeds krijgen.Elke avond kijken we naar het weerbericht en als het zo warm was als de afgelopen dagen hebben we medelijden met jullie.Nu kan het waarschijnlijk beter warm zijn dan dat je de hele dag in de regen loopt.
    Hopen op goed wandel weer,sterke voeten en heel veel genieten.
    Groetjes,
    Von en Niels

• 12 September 2012 - 20:21

Don En Nien:

Ha Hennie en Fons, wederom een mooi verhaal. Respect hoor voor hetgeen jullie ondernemen. Zo-even heb ik 1 uurtje in de stromende regen gewandeld. Dan maar liever die hitte hè? Ga nog lekker genieten van jullie mooie tocht, we blijven jullie volgen. Liefs van ons twee, Ninja

• 13 September 2012 - 21:49

Ger En Reijer Kleijer:

Hallo Hennie en Fons,
    Met veel belangstelling jullie reisverslagen gelezen. Wij wensen jullie heel veel wandelplezier toe en geniet van de dingen om je heen. Frankrijk is en blijft een mooi land. Dat hebben wij ook dit jaar weer mogen ervaren. Wij hopen dat het einddoel ongeschonden zal worden bereikt. Aan jullie enthousiasme zal het niet liggen.
    Groetjes,
    Reijer en Ger.

• 13 September 2012 - 23:00

Tinie:

Hoi Lieve mensen.
    Ben er ook even lekker tussenuit geweest,naar Gent, en heb heel hard op de tuin gewerkt om alles voor de gemeente kaal te maken.
    Het was goed voor mij in de periode dat ik het nodig had,heb er veel verdrietige maar ook mooie momenten gehad maar ben blij dat ik niet verder ga, want zo'n mooi plekje krijg je niet meer.
    Gelukkig heb ik veel hulp gehad, was vorige week zeer ontroerd toen er ineens een auto met 8 jongens aan kwam, die in 2 uur tijd met zijn allen ruim 800 tegels weg gingen halen. en een lieve vriendin die in haar eentje 9 bomen om ging halen.Maae wat geniet ik van jullie verhalen, zag de naam van Koos Pancras voorbij komen, volgens mij heb ik met hem op yoga gezeten.
    Oja nog van harte met je geboortedag en jullie trouw dag. Fijn dat jullie dit zo met elkaar kunnen beleven.
    Ik krijg ook steeds meer plezier in het lopen en wandel met mijn zusje heel wat af.
    Ga 22 sept de Dam tot Dam tocht lopen. Blijf jullie volgen en genieten van de verhalen en foto's
    Groet en een dikke knuffel Tinie