La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

La Châtre

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

28 Augustus 2012 | Frankrijk, La Châtre

Dinsdag 28 augustus: van Châteaumeillant naar La Châtre, 20 km.
Kwart over 6 staan we buiten, het is nog donker. We moeten eerst terug naar het dorp voor brood, een aardig stukje. We gaan op pad, om 7 uur staan we weer op de plek waar we 3 kwartier eerder vertrokken. Verkeerd gelopen, markering gemist, misschien niet goed uitgeslapen?
Via de GR naar La Châtre is 33 kilometer, via een andere route maar 18. We hebben geen boekje van deze route maar lopen op de markering. Die is gelukkig goed en we komen keurig in La Châtre aan.
Om 9 uur precies komen Martin en Franziska van rechts aangelopen, precies gelijk met ons. Zij hebben ergens anders overnacht en komen juist op dit punt weer op de route. Martin heeft last van z'n knie en loopt niet zo snel. Daarom gaan we ieder onze eigen gang, dat is voor iedereen het beste. Als wij even later een pauze houden, halen ze ons weer in.
In Lacs, het is 11 uur, houden we een volgende pauze. Een man op een hele oude trekker stopt en is erg geïnteresseerd wat we aan het doen zijn. Hij zegt dat ie de Stephenson-route wil lopen, die gaat van Le Puy naar Arles als ik het goed heb begrepen. Avec un âne, zegt ie. Geen idee wat dat is. Hij haalt z'n I-Phone tevoorschijn en laat het zien; een ezel! Hij wenst ons bonne route en gaat weer verder.
In La Châtre hebben we deze keer een hotelletje, midden in het centrum. Het ziet er gezellig uit. Als we aankomen, stappen Martin en Franziska net op, ze hebben op het terras koffie gedronken. We nemen nog even samen de route voor morgen door en krijgen alvast hun routeboekje mee. We kunnen dan kijken hoe dat morgen gaat. Zij hebben ook nog een gedetailleerde beschrijving bij zich, dus die verdwalen niet zo snel. Zij lopen nog 8 kilometer door naar hun overnachtingsadres. Morgen zien we elkaar in Cluis.

De komende dagen kan internetten wel eens lastig worden, dus niet schrikken als het enige dagen gaat duren.
Tot een volgende keer.

• 28 Augustus 2012 - 21:24

Mariek Mac Mootry:

Hoi Hen en Fonds,
    Ik heb bewondering voor jullie om die route te lopen goed hoor. Ik krijg er ook zin in. Ik lees regelmatig jullie verslag, het is leuk om te lezen. succes groetjes Marieke

• 29 Augustus 2012 - 00:46

Henk:

Iets beter uitslapen(doe ik ook altijd).
    Overigens Blijf ik wel op de hoogte op deze manier hoor En daar ben ik ook blij mee.
    Als het de komende dagen niet zi=o lukt(het mailen )dat is dan jammer voor de thuisblijvers maar gaan jullie maar gestaag door hoor. Dan komen jullie wel in Santiago de Compostella ,En daar gaat het toch om .
    Veel sukses verder En tot mails.

HENK

• 29 Augustus 2012 - 21:17

Ninja Mac Mootry:

Heb de berichten gelezen en leef enorm met jullie mee. Wij waren een week bij Mikel en Jantien in het mooie Oostenrijk, hebben daar ook gewandeld. Tijdens deze wandelingetjes hebben we aan jullie gedacht hoor. Oef !!! Onze langste zeer zonnige wandeling in de bergen was geloof ik ’n half uur. Dus heel veel bewondering voor jullie! Fijn dat het goed gaat! Liefs van ons 2tjes en veel succes hoor! Nien

• 29 Augustus 2012 - 23:11

Remeau:

avec un âne,... een ezel klinkt in het frans toch veel mooier...
    Heel veel dingen klinken trouwens in het frans mooier,... wat dacht je van slagroom: chantilly prachtig toch!

Is het niet ontzettend warm daar nabij Limoges? Of nu jiust weer heel erg nat?

Ga lekker zo door met de REIS

• 30 Augustus 2012 - 08:23

Linda:

We zagen net pas de foto's. Toen ik de foto van jullie samen bekeek, kwamen Finn & Estée ook even kijken. Estée vroeg: "Wat is dat??" En Finn moest heel hard lachen. :-)

• 30 Augustus 2012 - 11:03

Janine En Milan:

Wat fijn om jullie op deze manier te kunnen volgen, ver weg en toch zo dichtbij.Knap wat jullie presteren.
    Sukses de komende dagen, groetjes janine en milan

• 30 Augustus 2012 - 21:00

Ans Kempers:

Als ik zo jullie verslagen lees hebben jullie het erg naar jullie zin en gaat het lopen jullie goed af.
    Geweldig wat jullie samen doen en ook leuk om jullie te volgen , veel wandel plezier en geniet van de mooie omgeving en wij denken aan jullie lieve groetjes Ans en Gerard.