De eerste dag. - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu De eerste dag. - Reisverslag uit Uitgeest, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

De eerste dag.

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

23 Augustus 2009 | Nederland, Uitgeest

Zondag 23 augustus: van Heerhugowaard naar Uitgeest, 22 km.

Om 10.15 uur vertrokken we uit Heerhugowaard, uitgezwaaid door Niels/Yvonne en Piet/Adri, onze buren. Tegen 12.00 uur koffie gedronken bij de Alkmaarsche Poort en daar zaten dezelfde buren ook weer! Dat was heel leuk en gezellig, na 3 kwartier gingen we weer verder, vederlicht (eventjes). Onderweg leuke reacties, "of we het Trekvogelpad aan het wandelen waren. Nee, we gaan naar Frankrijk, en vanochtend vertrokken uit Heerhugowaard. Oh, wat bijzonder, komt dat ook in de krant?" Nee dus!

In Akersloot hebben we een stempel gehaald bij de Jacobus de Meerdere kerk, want in Santiago de Compostella ligt Jacobus begraven, dus daar konden we niet zomaar voorbij lopen.
Een bijzonder ontmoeting bij het Gemaal in Akersloot (uit 1879); als we vertellen aan een mevrouw wat we aan het doen zijn, komt er ook een man naar buiten. Hij luistert en roept ineens "Oh, ik zie het, Waumans!" Het blijkt Hans van der Eng te zijn, een collega bij de eerste werkgever van Fons, een accountantskantoor in Beverwijk. Fons heeft daar gewerkt van 1966 tot 1969, dus dat is zo'n 40 jaar geleden. Dat is toch heel leuk, zo'n onverwachte ontmoeting.

Nu lekker bij Don en Nien te gast, waar we heerlijk worden verwend. Lekker mosselen gegeten met een goed glas witte wijn, Chablis, Laat dat nou net één van de plaatsen zijn waar we in Frankrijk langs komen....
En zo hebben we de eerste dag al als een heel bijzondere ervaren.

• 24 Augustus 2009 - 09:00

Rob:

Dat klinkt allemaal goed. Intussen is de druk voor de maaltijd die jullie vanavond bij ons in Amsterdam gaan nuttigen al behoorlijk opgevoerd.
    Prima.
    Tot vanavond!

• 24 Augustus 2009 - 14:00

Milada:

Maar wij hebben wel prosecco!

• 25 Augustus 2009 - 06:54

Ans En Gerard :

Hoi WWérs, Waumans/Wandelgangers,

Met belangstelling en bewondering de belevenis-
    sen op de site gevolgd, leuk het begin die eerste dagen, geeft moed en spirit voor het vervolg. Wij wensen jullie veel loopplezier toe en blijven jullie volgen. Lieve groeten van Ans en Gerard