Vezelay bereikt! - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Vezelay bereikt! - Reisverslag uit Vézelay, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Vezelay bereikt!

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

09 Oktober 2009 | Frankrijk, Vézelay

Ja hoor, we hebben het gered. Vandaag rond 13.15 uur zijn we in Vezelay aangekomen. Allereerst hebben we in de basiliek een kaarsje opgestoken voor Karin, een goede vriendin van Milada (vriendin van Rob). Karin is moeder van twee jonge kinderen en ernstig ziek. Zojuist hoorden we dat zij gisteren (rond 13.15 uur) is overleden. We hebben vaak aan haar moeten denken de laatste dagen. En zo zijn er tijdens onze tocht twee jonge mensen overleden, beiden naasten van de vriendinnen van onze jongens...

De afgelopen dagen:

7 oktober: van Auxerre naar Cravant, 20km.
Een groot gedeelte langs de Yonne gelopen i.p.v. de GR-route. Die liep namelijk vooral door wijnranken, dus veel klimmen en dalen over die gemene kiezelpaden en die hebben we voorlopig genoeg gehad. Dus via de weg gelopen, heel stil, vrijwel geen auto's. En dan gebeurt het toch dat er ineens twee auto's uit tegenovergestelde richting elkaar precies voor onze neus passeren. Enkele dagen geleden gebeurde zoiets ook een keer met twee TGV's en twee auto's op hetzelfde moment!
Dus weinig bijzonderheden en eigenlijk is dat zo bijzonder, er gebeurt vrijwel niets op zo'n dag.

8 oktober: van Cravant naar Arcy-sur-Cure, 13km.
Een korte etappe want we wilden persé niet meer overnachten in een gite of iets dergelijks en dit was de enige hoteloptie voor Vezelay.
We waren er erg vroeg, er was helemaal niets te beleven in dit dorp, dus het was een saaie dag.

9 oktober: van Arcy-sur-Cure naar Vezelay, 20km.
Al vroeg, rond 8.15 uur, op stap. In het begin een beetje mistig maar dat trok in de loop van de ochtend weg. Opnieuw een flinke omweg van de GR vermeden, daar zijn we erg handig in geworden. Rond 11.45 kregen we de basiliek van Vezelay in het oog, we wisten dat het dan nog een aardig stukje was met een flinke klim op het eind als beloning. Dus eerst nog even geluncht en rond 13.15 uur bij de basiliek aangekomen.
Nu lekker in een hotelletje.

We proberen a.s. zondag terug te reizen. Ik zie zojuist in het hotel de weersverwachting voor morgen: regen! Het is niet te geloven...

Groetjes aan iedereen.

• 09 Oktober 2009 - 14:57

Fred & Uschi:

Hallo Henny & Fons,
    Al je twee keer tijdens jullie tocht dergelijk trieste berichten ontvangt, zet het je wel weer extra aan het denken, hoe betrekkelijk alles is en dat je bewust van het leven moet genieten en zolang het mogelijk is! Dus jullie doen het goed!!!
    Hopelijk hebben jullie nog steeds geluk met het weer. Wij vertrekken zondag voor een weekje richting Oostenrijk om daar hopelijk van de herfst te kunnen genieten.

Groetjes, Fred & Uschi.

• 09 Oktober 2009 - 15:04

Françoise Et Marc:

You did it, waooaw.
    Proficiat aan jullie beide en heel heel leuk van uw verschillende etapes zo te kunnen volgen
    Wel te rusten nu en als uw trein in Brussel moet stoppen, kennen jullie ons telefoonnr Groetjes en heel veel leuke momenten in Vezelay (vergeet niet dat jullie in Bourgogne zitten!)

• 09 Oktober 2009 - 15:41

Francis En Bram:

Hallo ome Fons en tante Hen,

Als eerst wil ik jullie feliciteren met het behalen van dit prachtige doel!!
    Volgt er nog een vervolg??
    Eerst moeten jullie bijkomen van deze mooie en indrukwekkende reis.
    Wel triest dat er 2 jonge mensen tijdens jullie voetreis overlijden, en dat je dan niet bij je kinderen bent is ook moeilijk.
    Maar nu lekker in een hotel slapen en uitrusten!
    en dan...weer naar huis naar de kinderen en kleinkinderen ze hebben jullie vast gemist.
    Liefs Francis en Bram

• 09 Oktober 2009 - 16:11

Ans En Gerard:

Hoi Waumans Wandelgangers,

Hiep, hiep hoera het doel is bereikt, een felicitatie waard.
    Jammer alleen dat in deze periode 2 jonge mensen het leven moeten laten, het is het leven maar toch zo jong is tegennatuurlijk, gecondoleerd aan allen die het betreft.
    Rust maar even lekker uit en een fijne en comfortabele terugreis gewenst, Adieu en tot ziens in Pays Bas, het rijk der Lage Landen.
    Dikke knuffel Ans en Gerard

• 09 Oktober 2009 - 16:28

Linda:

Jullie doel bereikt, top!!! En stiekem nog veel leuker dat jullie weer snel thuis zijn!!
    Dikke kus van ons

• 09 Oktober 2009 - 17:00

Piet/Adri:

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!.

Tot ziens in HHW.

• 09 Oktober 2009 - 18:24

Ninja:

Sommige momenten ben je graag thuis om er voor je kinderen te zijn, helaas is dat niet altijd mogelijk zoals in jullie geval. Voor Rob en Milada, gecondoleerd en veel sterkte!

Hennie en Fons, binnenkort zijn jullie weer in H.H.Waard. Jullie kunnen dan heeeeeeel lang uitrusten en terugkijken op een geweldige mooie tijd. Van harte gefeliciteerd! Wij hebben met plezier jullie berichtjes gelezen. Gauw tot ziens en wederom liefs van ons 2tjes
    Ninja

• 09 Oktober 2009 - 22:19

Paul Schimmel:

Fons en Henny,

Proficiat met jullie prestatie. Dit nemen ze niet meer van jullie af en je ziet maar hoe betrekkelijk het oneerlijke leven is en hoeveel geluk jullie hebben om dit allemaal te mogen ervaren. Kom veilig terug en geniet van jullie comfortabele terugreis.

• 10 Oktober 2009 - 12:13

Henk:

Beste Hennie en Fons
    Jullie wandeling zit er dus (voorlopig) op.
    Jullie komen nu a.s.zondag weer naar H.H.W. terug.
    Ik denk dat jullie er veeeeeel van genoten hebben .Als het kan kom ik dan spoedig een keer naar jullie toe.
    Dus goede reis terug en tot ziens.
    HENK

• 11 Oktober 2009 - 09:13

Hans En Janny:

Gefeliciteerd met deze prestatie en wel thuis.
    Hans en Janny

• 11 Oktober 2009 - 11:21

Milada:

We zijn trots op jullie!
    Tot snel
    liefs

• 11 Oktober 2009 - 19:36

Tineke:

Gefeliciteerd, klasse hoor ! groetjes van ons allen

• 14 Oktober 2009 - 13:58

Gerard En Tiny:

Na enige weken op curacao(gisteren thuis gekomen)lezen wij dat jullie tocht er op zit.Proficiat. De belevenissen hebben wij met veel genoegen gevolgd. Van al de ervaringen kom je maar eens in geldrop verslag doen.Geniet nog na en tot ziens
    Gerard en tiny