Bij het Vondelpark. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Bij het Vondelpark. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Bij het Vondelpark.

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

24 Augustus 2009 | Nederland, Amsterdam

Maandag 24 augustus: van Uitgeest naar Amsterdam, 22 km.

We zitten nu bij Rob en Milada, die wonen vlak bij het Vondelpark. En omdat het Pelgrimspad door het Vondelpark loopt, konden we mooi bij hen de 2e overnachting boeken. Gezellig!

Vanochtend pas rond 10.30 uur vertrokken uit Uitgeest, na een heerlijk ontbijt nog even lekker koffie gedronken en vervolgens via Krommeniedijk langs de Zaan naar Zaandam. Gisteren was het al prachtig weer, vandaag was het met volop zon en tegen de 30 graden wel een beetje warm om zo'n stuk te lopen. Maar we gaan natuurlijk niet klagen met zulk weer! En omdat we ons hebben voorgenomen de eerste week rustig te beginnen, hebben we enige kilometers gesmokkeld door in Zaandam de trein te nemen naar Amsterdam-CS. Anders had het ruim 30 kilometer geworden en dat vonden we toch even te gek. We hebben de gok genomen dat Jacobus hiermee akkoord is, in de volle overtuiging dat we onderweg nog wel eens verkeerd zullen lopen, dus deze kilometers komen er op enig moment ongetwijfeld wel weer bij.

In Zaandam was een oud vrouwtje bezorgd of we niet onder onze bagage zouden bezwijken, en vroeg of we nog ver moesten. Toen we vertelden wat we van plan waren, was haar reactie: "wat een moed" en wenste ons het allerbeste.

Op de Dam schoot een meisje ons aan, zij had in Spanje enkele stukken gelopen en was nu onderweg naar een kennis die ze daar ontmoet had. Een schelp op je rugtas leidt blijkbaar tot dergelijke reacties, leuk!

Ondertussen zijn we lekker op weg, iets wat we al lang van plan waren. Het geeft nog een beetje vreemd gevoel, je merkt dat we er nog een beetje in moeten komen.

Het eten staat nu klaar, ook nu worden we weer geweldig verwend. Wat leuk dat je zo wordt ontvangen bij je kinderen!

• 24 Augustus 2009 - 20:46

Ninja:

Ja wij hebben vandaag regelmatig aan jullie gedacht. Het was vandaag lekker warm met af en toe toch een beetje wind. Volgens de weerberichten is het morgen beter om te lopen. Vandaag hadden we Mikel, Jantien en de kids hier. Ik vroeg aan Mikel hoe zwaar zijn rugtas was toen hij bij het leger zat en een soort “afmattingtocht” moest lopen, je weet wel voor zijn groene baret. Zijn rugtas was 35 kg. en moest daar de eerste dag 70 km. mee lopen. In totaal was de tocht 200 km. Hij was toen 20 jaar en dat scheelt. Voorlopig zijn wij nu al hartstikke trots op mijn zussie en zwager. Veel succes en plezier morgen. Een warme groet van ons 2tjes. Don en Ninja

• 25 Augustus 2009 - 08:00

Milada:

We vonden het heel gezellig dat jullie er waren. Gek idee dat we jullie een tijdje niet zien. Die ouders van tegenwoordig, die gaan maar met zijn allen naar t buitenland alsof het niets is! ;-)
    Nou vandaag minder warm, lekker veel zuurstof in de lucht, dat wordt appeltje, eitje.
    Tot slot nog even een favoriet citaat:

Two roads diverged in a wood
    and I
    I took the one less traveled by
    and that has made all the difference

Zet 'm op! X

• 25 Augustus 2009 - 13:02

Fred & Uschi:

Hoi Henny en Fons,

Wij vonden het toch jammer dat wij er afgelopen zondag ochtend niet bij konden zijn om jullie gezellig uit te zwaaien op het pleintje! De gezellige foto’s voor jullie vertrek en van het koffiedrinken samen met Niels, Yvonne, Adrie en Piet bij “De Alkmaarse Poort’ hebben wij al bewonderd. Ik zal samen met Niels kijken of wij een paar ervan aan jullie kunnen mailen.
    Ook al waren wij er lichamelijk op zondag bij jullie afscheid op het Larixlantsoen niet aanwezig, maar in gedachten stonden wij er op afstand vanuit Noord-Duitsland toch tussen al onze enthousiaste ( jammer dat het er niet meer waren!) buren.
    Gezien de zware rugzakken lijkt het dat jullie onze speciale attributen ook nog allemaal mee hebben genomen!

Wij blijven jullie gezellig volgen!!

Liefs,
    Fred & Uschi.