Weer thuis. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Weer thuis. - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Weer thuis.

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

12 Oktober 2009 | Nederland, Heerhugowaard

Het is vrijdag rond kwart voor zes en we stappen opnieuw de basiliek Sainte Marie Madeleine binnen. Hier eindigde vanmiddag onze wandeltocht.
In het koor zitten een aantal paters van de Fraternites Monastiques de Jeruzalem en een aantal zusters van de Franciscaner orde Sainte Marie Madeleine, geknield. Het is muisstil. We gaan zitten en kijken toe.
Het is zes uur, de Vespers begint. Er komt beweging en de paters en zusters beginnen te zingen. We weten niet wat we horen. Zo mooi, zo zuiver, de ene stem is nog mooier dan de ander. In een kerk met een geweldige akoestiek.
De tranen staan in onze ogen; helemaal hiernaar toe gelopen zitten we nu in een basiliek uit de jaren 1100 met een enorme geschiedenis, en dan dit gezang. Prachtig!
Na de Vespers begint meteen een mis, we kunnen er geen genoeg van krijgen. Rond half acht komen we de basiliek uit, diep onder de indruk.

En zo komt er een ongelooflijk mooi einde aan onze bijzondere wandeltocht. Uiteindelijk zijn we zaterdag nog een keer naar de mis geweest en 's-avonds nog eens naar de Vespers. Het paste helemaal in de sfeer waarin we zaten.

Zondagochtend zijn we rond half zeven per taxi vertrokken uit Vezelay, om kwart over zeven zaten we in de trein en 's-avonds om zes uur waren we weer in Heerhugowaard. Een hele speciale ervaring rijker!

We zijn precies 50 dagen weggeweest, we hebben 42 dagen gelopen, 933 kilometer. Dat waren voor Hennie toch bijna 1.250.000 stappen! Voor Fons iets minder.

• 12 Oktober 2009 - 15:30

Linda:

Gezellig dat jullie er weer zijn!!!!

• 12 Oktober 2009 - 15:44

Françoise Et Marc:

Zoals jullie zeggen : prachtig ervaring...
    Wel te rusten nu en dan ... inch Allah zoals ze in Vezelay zeggen
    Groetjes

• 13 Oktober 2009 - 10:26

Ruud Mongan Donovan:

Wat een verhalen zeg, een avontuurlijke reis om nooit te vergeten. we zijn behoorlijk jaloers op jullie.

groetjes

• 13 Oktober 2009 - 12:46

Margriet Waumans:

Fijn dat jullie weer thuis zijn. Lekker geslapen in eigen bed?
    En dan nu maar bijkomen van de reis en alle emoties verwerken.

Groetjes

• 15 Oktober 2009 - 04:46

Ans En Gerard:

Hoi Waumans Wandelgangers,

Naschrift, druk, druk, druk....
    Fijn dat jullie weer gezond en al thuis zijn en zo'n mooi slot is grandioos. Geniet van de rust en alle familie en vrienden die jullie weer in de armen zullen sluiten. Wij spreken elkaar eerders vast om over deze bijzondere ervaring te praten.

Over en uit.......

• 28 Oktober 2009 - 10:59

Mark Huls:

Hi Fons,

genoten van de verslagen.

op welke termijn wordt deel 2 gelopen?

veel plezier
    Mark

• 06 November 2009 - 08:35

Joke Hamers:

Hoi Hennie en Fons

onze reacktie is misschien wat laat maar de kaart die jullie ons stuurde was verdwenen,maar nu heb ik jullie verhaal gelezen ik denk dat het een hele ervaring is geweest.We wensen jullie het allerbeste en veel succes als je de tocht naar santiago afmaakt.

Groeten van George en Joke uit Aalsmeer

• 02 Maart 2010 - 10:55

Mieke:

heel fijn om nog wat te lezen. De tocht laat je niet los.Ik heb de tocht gelopen van Namen naar Santiago in 2009.Een geweldige ervaring.Volged jaar lopen we mischien de zilverroute.Hebben jullie ook nog nieuwe plannen? Heel veel groetjes van Mieke