Rustdag in Tienen - Reisverslag uit Tienen, België van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Rustdag in Tienen - Reisverslag uit Tienen, België van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Rustdag in Tienen

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

05 September 2009 | België, Tienen

Vandaag zijn we 35 jaar getrouwd en maken er een gezellig dagje van. We gaan vandaag niet lopen, we laten de voeten even rusten. Bij een bakker lekker ontbeten, daarna kaarten gekocht voor de route van Tienen naar Namen. Adresje gebeld voor de volgende overnachting, in de bibliotheek even de reacties bekeken en enkele foto's geplaatst. En nu in het hotel even dit verslag maken.

De afgelopen dagen:

2 september: van Baarle-Nassau naar Kasterlee, 29 km.
Over het Bels lijntje (een oude spoorlijn) naar Turnhout gelopen. Twee stellen die ons voorbij fietsten, zagen onze schelp en stopten even om een praatje met ons te maken. Ze vroegen of we echt van plan waren om naar Santiago de Compostella te lopen. Ja dus, zij het niet dit jaar. Ze vonden het geweldig dat we zo'n avontuur aandurfden.
Vandaag de Belgische grens toch echt gepasseerd.

3 september: van Kasterlee naar Averbode, 33 km.
Op voorhand een lastige tocht, enerzijds door de lengte anderzijds omdat er geen duidelijke route was. Uiteindelijk veel over de weg gelopen, daar is natuurlijk niet veel aan. In de buurt van Tongerlo de GR-5 opgepikt, dat was wel weer mooi. Onderweg de gastenpater van de abdij in Averbode gebeld of we daar konden slapen. We waren van harte welkom, hij wenste ons veel godsvrucht tijdens onze tocht. We waren er rond 17.00 uur, om 18.00 uur was het avondgebed in de kerk, daarna konden we eten in de gastenrefter, samen met de gastenpater en 8 andere gasten. Wel bidden voor en na het eten! Daarna allemaal helpen met afruimen, afwassen en alles klaarzetten voor het ontbijt.

4 september: van Averbode naar Tienen, 22 km.
Niet zo goed geslapen in het klooster, blijkbaar niet ons ding. Op de een of andere manier sprak de sfeer ons niet aan, dat zal ongetwijfeld aan ons zelf hebben gelegen.
7.00 uur het ochtendgebed, daarna ontbijt. Voor de goede orde, van de gasten wordt verwacht dat zij eerst naar de kerk gaan voordat er wordt gegeten. We hoefden niets te betalen, dat is wel weer erg gastvrij. Wel een verzoek om in Vezelay te bidden om nieuwe roepingen, dat mogen we dus niet vergeten!
We wilden naar Tienen, maar dat was toch wel een hele afstand, ook nu weer onduidelijk hoe we het beste konden lopen. Uiteindelijk via Scherpenheuvel (mooie kleine basiliek) naar Aarschot gelopen, het laatste stukje toch maar met de trein. We zijn zo langzamerhand wel erg moe!
Onderweg liepen we een café binnen voor een kopje koffie, Fons raakte even aan de praat met iemand aan de bar die vroeg wat we aan het doen waren. Toen hij hoorde waar we vandaan kwamen, was onze koffie voor zijn rekening, weer zo'n leuk gebaar.

Tot slot:
- de teller staat nu op 297 kilometer.
- over het weer zijn we heel tevreden, prima temperatuur, af en toe hebben we wel een buitje maar dat duurt nooit erg lang.

Groetjes en tot de volgende keer.

• 05 September 2009 - 14:48

Dineke En Piet:

Hennie en Fons. Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere dag. 35 jaar samen is toch niet niks. Jullie hebben gelijk dat je het er vandaag van neemt. Jullie maken zo wel bijzondere overnachtingen mee en iedere dag een schoon bed, wie heeft dat nu nog. Misschien moet je de gebeden wat meer oefenen, dan komt het niet zo vreemd over. Maar wie weet heb je over 2 jaar in Santiago de smaak helemaal te pakken om je daarin thuis te voelen. Alvast ook gefeliciteerd met Fons zijn verjaardag.

• 05 September 2009 - 15:01

Familie Buikgriep:

Hoera 35 jaar getrouwd!!!! Gefeliciteerd. Het is 35 jaar goed gegaan, nu kijken of die 2 maanden alle dagen samen ook gaan lukken ;-).
    279 km gelopen.....petje af hoor!!!!
    Liefs
    Nico, Linda, Stijn en Finn

• 05 September 2009 - 18:04

Charles En Ell:

Ja de familie buikgriep stelt de goeie vraag!Alle dagen op elkaars lip,en dan ook nog een beetje moe,poe, poe!!
    Ook van ons van harte gefeliciteerd,dit stond niet op de kalender.
    Wel a.s. maandag er staat bij ons met kleine lettertjes achter (49) ik weet niet wat het betekent!!
    Wel mooi uitgekiend al die feesten niet thuis,we zitten er mooi naast!!
    Hou vol hé,niks moe,even een rustdag of desnoods twee,maar dan weer volle kracht vooruit!
    Makelijk lullen hé?
    Hartelijke groet, charles en ell.

• 06 September 2009 - 07:02

Ans En Gerard:

Hoi WWérs,

Blij weer verslagen te zien na 1/9, wij werden al een beetje ongerust doch gelukkig alles goed en een beetje moe bij 300 kilometer is niet onverklaarbaar dunkt mij een gemiddelde van ca. 21 km per dag is niet mis. Succes nog voor het laatste deel en vast gefeliciteerd met jouw verjaardag Fons en Hennie ook uiteraard, maak er een extra bijzondere dag van.
    Knuffel van Ans en Gerard

• 06 September 2009 - 07:27

Milada:

Een heel goedemorgen en
    nog gefeliciteerd met jullie jubileum!! Lekker wijntje erop gedronken gisteravond neem ik aan?

297 km....dat is echt ver! Wat een kick! Snap best dat jullie een beetje moe zijn.

En nu in Belgie, bijzonder hoor. Hoop dat jullie daar veel mooie routes treffen, dwars door de natuur en alles!
    Liefs

• 06 September 2009 - 08:48

Fred & Uschi:

Hoi Henny & Fons,
    Gaan jullie vandaag toch nog op pad ondanks jullie 35-jarige gezamelijke feest van gisteren avond? Nog van harte gefeliciteerd en ook alvast voor de 60e verjaardag van Fons! Wij zullen een extra glaasje op jullie gezondheid drinken!
    Al 300km gelopen, dat zien wij met fietsen niet eens zitten!!

Groetjes,
    Fred & Uschi.

• 06 September 2009 - 11:13

Gerard:

Hennie en Fons nog gefeliciteerd met je 35 jarig huwelijk. Jullie hebben inmiddels al een aardige aanloop gemaakt naar de 1000 km. Als je ziet hoe dat gegaan is kan de rest niet fout gaan lijkt mij. Fons je had Hennie eigenlijk moeten leren skeeleren. Met jou schaatservaring was je er op de skeelers er al bijna geweest. Hou je haaks,het weer is jullie in ieder geval erg goed gezind. Geniet ervan.

gerard

• 06 September 2009 - 14:22

Francis En Bram:

Hallo Ome Fons en tante Hennie
    Ik heb na een paar weken de computer weer thuis (was stuk) en heb in een ruk alle verhalen gelezen.GEWELDIG wat jullie zo meemaken en al die gastvrije mensen dat doet ook heel goed lijkt me.natuurlijk ook van harte met de 35 jaren samen. En geniet vandaag van jullie rustdag!!
    En dan morgen in het mooie belgië weer vol goede moed verder. Knap hoor!!! Groetjes van ons uit Assendelft

• 06 September 2009 - 18:22

Hfatels@hotmail.com:

Allereerst van harte gefeliciteerd met jullie 35 jaartjesen ook gefeliciteerd met de verjaardag van Fons.
    Heel leuk dat jullie ook bij Maria konden blijven slapen.
    Was ze wel thuis ja, wat hebben jullie toch ook een mazzel he.
    Ik ga alle dagen wel even kijken.
    Veel sukses en plezier de komende tijd.
    HENK

• 06 September 2009 - 18:57

Ninja:

Tjonge jonge geweldig hoor, wat een kilometers hebben jullie gelopen. Hopelijk heeft de ene dag rust jullie wel goed gedaan. Morgen hebben jullie weer wat te vieren!! Neem maar weer een rustdag! Wat een onderneming zeg! Fantastisch, ik doe het jullie niet na. Buiten de kilometers hebben jullie nog eens een flinke bagage mee te sjouwen. Liefs van ons en…...... houd moed!!!
    Dikke kus

• 06 September 2009 - 20:21

Peter En Paula:

Hé wandelschoenen!!!! Leuk jullie verhalen!!Sorry voor de late reactie. We zijn druk geweest met de verhuizing van Rik en Gitta en verder met de planningen van de clubkampioenschappen. Lekker dat jullie goed
    weer hebben en dat het weer beter gaat met Hennie's teen/voet. Het klinkt erg leuk! Het traject waar ooit een spoorlijn heeft gelopen hebben Peter en ik gefietst!. We reden achteraf verkeerd, maar het ging zo lekker dat we veel te laat gingen kijken of we wel goed fietsten! Toen moesten we dat hele stuk weer terug. Gelukkig liep dat minder steil dan de rest van de Ardennen. Vervelend dat Inez'broer zo plotseling is overleden. Kan me voor stellen dat je dan met gemengde gevoelens aan het wandelen bent...Nog heel veel plezier op jullie tocht en voor straks: FONS, VAN HARTE GEFELICITEERD. De 60-plussers doen het nog goed!! groetjes Peter en Paula

• 06 September 2009 - 22:01

Riet&Hans:

Nou Fons en Henny petje af voor wat jullie presteren een hele onderneming daar is moed voor nodig,en hierbij jullie beide gefeliciteerd met de verjaardag van Fons

• 07 September 2009 - 05:02

Tineke En Hans:

Goedemorgen, Fons, Van Harte Gefeliciteerd met je 60ste verjaardag een hele mijlpaal en een hele gezellige dag samen met Hennie toegewenst. Hier alles goed, druk bezig met het huisje opknappen van Marlies moet wel veel aan gebeuren. Geniet van deze feestdag en heel veel succes met jullie tocht. Erg leuk om op afstand alles te volgens, Veel liefs van ons allemaal, Tineke

• 07 September 2009 - 07:30

Ninja:

Jarige Alfons!!!!! Jongen van harte gefeliciteerd en nog vele jaren in goede gezondheid. Hennie jij natuurlijk ook van harte gefeliciteerd. Fijne dag vandaag en geniet van al het mooie!!
    Liefs van ons 2tjes
    Don en Nien

• 07 September 2009 - 08:40

Charles En Ell:

Van harte beste jongen en welkom bij de club van de gepensioneerden!
    Wij beginnen ons zachtjes voor te bereiden op de reis naar de Ardennen.
    Wel een heel eind hoor,zelfs met de auto!
    Maak er weer een fijne dag van,deze hele week weer mooi weer
    Groeten

• 07 September 2009 - 09:01

Rob:

Gefeliciteerd met je verjaardag!!

• 07 September 2009 - 09:22

Milada:

Ik sluit me aan bij Rob!

Lang zal ie leven, lang zal ie leven, lang zal ie leven in de gloria, in de gloooria, in de gloooriiiaaa!!

Gefeliciteerd!!

• 07 September 2009 - 12:56

Anita En René:

Fons en Hennie van harte gefeliciteerd met jullie 35e trouwdag op 5 september j.l. en Fons met je 60e verjaardag vandaag. Wij wensen jullie veel succes en mooi weer bij de volgende etappes op jullie voetreis.

Groetjes,
    Anita en René

• 07 September 2009 - 15:29

Edward:

Hennie en Fons, Vanharte gefeliciteerd met jullie 35e. Bijna 300km, gaat toch nog best snel zo te lezen, houd vol en veel plezier.

• 07 September 2009 - 16:52

Jos En Atie:

Hallo Hennie en Fons,
    Op de eerste plaats Fonds van harte gefeliciteerd met je verjaardag maak er een gezellige dag van. Op de tweede plaats onze gelukwensen voor jullie 35 jarig huwelijk en dan ook nog voor Fonds, de felicitaties voor het behalen van je pré pensioen.(Heb jij ook aan meegewerkt hoor Hennie.)

Het is hier vandaag prachtig weer wij hopen bij jullie ook.Het lopen gaat dan een stuk prettiger. Wij wensen jullie heel veel wandel plezier en volgen jullie op de site.
    Groeten Jos en Atie

• 08 September 2009 - 19:04

Gerard En Tiny,:

Ook van ons hartelijk gefeliciteerd met al wat jullie te vieren hebben.Wij genieten van het reisverslag en foto's.Zo wandelen wij in gedachten ook een beetje mee. Knap hoor hoe jullie dit doen.En zoals we vernemen is het ook nog steeds genieten.Veel succes met het avontuur houd goede moed. Groeten uit Geldrop.

• 09 September 2009 - 07:50

Gerard:

Fons nog gefeliciteerd met je verjaardag en Hennie natuurlijk ook van Koos en mij. Hoe voelt dat nu 60 jaar en met pensioen ?? Heb zelf dat gevoel absoluut niet. Met pensioen zijn al helemaal niet.
    Heb inmiddels mijn Gr.Scenic turbo. Waren er precies 4 te koop van recente datum in NL,Be en Du.Ben er erg blij mee.
    De eerste schaatswedstrijden zijn er al weer, wordt dus tijd dat je die 1000 km even vlot afwerkt. blijf er wel van genieten.

gerard