Chalons en Champagne - Vitry le Francois - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Chalons en Champagne - Vitry le Francois - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Chalons en Champagne - Vitry le Francois

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

25 September 2009 | Frankrijk, Parijs

24 september: van Chalons en Champagne naar Chaussee sur Marne, 26km.
Weinig bijzonderheden, lekker gelopen. Goed te merken dat het hier al heel lang niet heeft geregend, alles is gortdroog. De (wijn)boeren die we hebben gesproken zijn uitermate tevreden over de kwaliteit van de druiven, het wordt een topjaar (millésimé?) voor de champagne.

25 september: van Chaussee sur Marne naar Vitry le Francois, 23km.
Na enkele dagen in chambres d'hote en een hotel zijn we nu te gast bij de zusters van Jesus Misericordieux. Het blijft toch wel bijzonder dat kloosters dergelijke voorzieningen voor pelgrims aanbieden. Het ziet er simpel en netjes uit.
Rond 9.00 uur vertrokken, de zon scheen toen al volop. Rond 10.30 waren we even aan een rustpauze toe, bankjes kom je echter niet (of op de verkeerde momenten) tegen. Dus even op een stoepje voor de tuin van een huis gaan zitten om wat te eten. Na enige tijd komt de bewoonster naar buiten en vraagt of we koffie of thee willen; natuurlijk willen we dat! Zij verse koffie zetten en kwam er gezellig bijzitten op de stoep. Even later kwam haar echtgenoot thuis en die kwam er ook gezellig bijstaan. Rond 11.30 uur gingen we weer verder, een leuke ontmoeting rijker.

• 25 September 2009 - 15:43

Hans En Janny:

Jullie schieten al aardig op. Hoeveel km is het nog ongeveer naar jullie eindpunt? Als jullie daar eerder zijn gaan jullie dan nog verder of komen jullie dan eerder naar huis?
    Succes maar weer. We wachten weer op jullie nieuwe berichten.

Groetjes Hans en Janny

• 25 September 2009 - 17:25

Paul Schimmel:

Volgens mij hebben jullie het echt getroffen met het weer. Vorig jaar onze fietsreis nagereden met de camper in vreselijk weer.Er was alleen te lopen langs de asfaltweg in de stromende regen en dat was volgens mij geen pretje. Veel goed toegewenst met de tocht van jullie leven, want dat is zo`n ervaring zeker. Ook lekker: niet echt weten wat er in deze mooie wereld gebeurt maar gewoon genieten.

• 26 September 2009 - 10:14

Rob:

Nou, dat klinkt allemaal prima. Hier is het trouwens ook mooi weer, maar dat duurt niet lang meer. Geniet maar lekker.

• 26 September 2009 - 10:50

Tilly Jansen:

Hoi Fons en Hennie
    Het is erg leuk om jullie zo te volgen. Petje af, ik vind het een hele prestatie. Houd het heel en geniet er volop van. WE hore in november alle details wel.Groetjes ook van Ruud, Tilly

• 27 September 2009 - 16:53

Harry En Rina:

Het weer valt ontzettend mee heb ik begrepen de regen mag uiteraard wel weg blijven denk ik. Prachtig dat je bij die geestelijken kan overnachten. Zo aan de foto's te zien zijn er ook zand of steen padjes bij nu het zal niks voor mij wezen Rina was er wel gek op om te lopen. Nu veel plezier en hopen dat het droog blijft. groetend, Harry en Rina

• 27 September 2009 - 20:33

Ninja:

Hallo doorzetters!! Fijn dat het allemaal goed gaat en hopelijk hebben jullie ook plezier al zal het soms wel afzien zijn denk ik. Het zal best een hele puzzel zijn om de juiste route te volgen. Hennie, hoe vond je het in het klooster bij de zusters van Jezus Miseri….? Dacht je nog aan kostschool? Donderdag de 24ste hebben we een wolk van een kleizoon gekregen. Alles is goed, het is een klein en stevig manneke. Leuk hè? Lieve mensen nog heel veel wandelplezier en doe voorzichtig. Groetjes Don en Ninja

• 28 September 2009 - 10:55

Frans Kuijpers:

Fons, Henny ivm mijn eigen vakantie een wat late kijk op jullie website. Het lijkt mij inderdaad een geweldige ervaring en een tot rust-koming

PS
    Dat Fons in het Klooster niet kon slapen verbaast mij, want vroeger in de Kerk sliep je altijd

Veel succes en zet hem op

• 28 September 2009 - 13:39

Kees En Sita:

Hallo Fons en Hennie, erg leuk om de verslagen te lezen over jullie tocht.De trip begint al aardig op te schieten. Geniet maar lekker van al dit mooie gebeuren en we zien jullie wel weer ergens in oktober.
    Groetjes vanuit een dik bewolkt Beverwijk