In Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu In Reims - Reisverslag uit Reims, Frankrijk van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

In Reims

Door: Hennie en Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

19 September 2009 | Frankrijk, Reims

We zijn vanmiddag aangekomen in Reims en hebben toch mooi bijna 550 kilometer gelopen!
Het lopen gaat prima, Hennie heeft gelukkig (bijna) nergens meer last van, alleen nog wat stijve kuitspieren omdat ze maandag waarschijnlijk heel verkrampt heeft gelopen.
Vanaf Rocroi hebben we een alternatieve route gelopen, dat scheelde zo'n 40 km. ten opzichte van de GR route die we eerst op het oog hadden. Die maakt allerlei omwegen, natuurlijk wel mooi maar het schiet niet echt op. Vanaf Reims gaan we weer gewoon de geplande GR route volgen, hoewel er regelmatig iets verandert, hebben we gemerkt. Dat is toch wel bijzonder op deze tocht.

Ondertussen krijgen we steeds meer een pelgrimsgevoel over ons, dat merken we dan aan allerlei kleine dingen. We genieten elke dag weer enorm van de natuur, worden regelmatig begeleid door de mooiste vlinders, zijn ontroerd als we in een kerk een kaarsje opsteken, en hebben het absoluut niet naar onze zin in een mooi hotel (Gendron) met alleen maar vakantiegangers. Geef ons dan maar een simpel pelgrimsherberg zoals deze door sommige dorpen (vaak gratis) worden aangeboden.

Het weer is trouwens ook geweldig, tot nu toe hebben we nog geen echte regendag gehad. Alleen naar Baarle-Nassau hebben we 2 uur in de regen gelopen, daarnaast af en toe een paar minuten.

De afgelopen dagen:

18 september: van Chateau Porcien naar Bazancourt, 22 km.
Saaie route, alleen maar eindeloze akkervelden en lange weggetjes daar tussendoor. Bij aankomst in Bazancourt werden we aangeschoten door een man die vroeg wat we aan het doen waren, hij wilde dat we in zijn hotel kwamen slapen. Ik vertelde dat we al hadden gereserveerd in een ander hotelletje, daar was hij heel bedroefd om! Rond 18.00 uur heerlijk op een bank in het zonnetje gezeten, blote voeten, wat is zoiets simpels dan lekker als je de hele dag hebt gelopen.

19 september: van Bazancourt naar Reims, 18 km.
Ook weer dezelfde saaie akkervelden. Bij aankomst in Reims speciale ontvangst voor pelgrims in de kathedraal, dat is wel weer bijzonder. 4 man/vrouw zitten daar om je te helpen met overnachting, het vervolg van de tocht, een privé rondleiding door de kathedraal (in het Vlaams), ook dan voelen we ons heel bijzonder. Als we dan iedereen zien lopen in deze mooie kerk, denk ik bij mezelf "wij zijn toch maar mooi hier naar toe komen lopen!"
We zitten nu in een simpel hotel, zo'n goedkope formule aan de buitenkant van de stad. Ziet er prima uit en wat blijkt? Onze GR route loopt pal langs dit hotel! En zo worden we telkens weer verrast door dit soort kleine dingetjes.

Foto's plaatsen of mailen is niet altijd gemakkelijk, kost in ieder geval veel tijd. Misschien probeer ik dat morgen nog even. Groetjes voor iedereen uit een heel zonnig Reims.

• 19 September 2009 - 20:09

Charles En Ell:

Gelukkig,alles gaat(weer) goed.
    We hadden wegens drukte ffff geen reisverslag gelezen,maar wel van Marc gehoord dat hij jullie op "stootgarens had gezet.
    We hadden gezien dat het weer ook bij jullie ok is en dat is zeer belangrijk,want dan ziet de wereld er toch heel anders uit.In de regen volgen de vlinders je niet!!
    Leuk dat jullie al echte pelgrims worden,zijn jullie al op zoek naar je innerlijke diepte?
    Kijk uit dat je niet doorschiet en dat we straks 2 zonderlingen terug krijgen!

Alabanzas in het prachtige boek betekent loftuiting!

Hou je taai,hartelijke groeten.

• 19 September 2009 - 21:21

HENK:

Tjonge jonge wat maken jullie er wat van joh .
    ONVOORSTELBAAR en nu dus
    alzo'n 550km heeel erg goed en ik wens jullie nog veel devotie en ook heeeel veel plezier .

HENK

• 21 September 2009 - 08:12

Peter En Paula:

Hallo wandelschoenen! Wat een leuke verslagen om te lezen en wat maken jullie veel mee!!! We worden per verslag jaloerser (grapje hoor) en krijgen er ontzettend zin in. Heerlijk dat het allemaal zonder blessures lukt (als je niet valt tenminste...) Alles top zo te horen. (hebben jullie wel zin om terug te komen in oktober???????Kan me voorstellen dat je denkt: we maken de reis in één keer af.....)Nog heel veel plezier! groetjes Peter en Paula

• 21 September 2009 - 19:18

Frank En Angelique:

Hallo Fons en Hennie,
    Wat leuk om dit alles te lezen. Mijn vader at vanavond bij ons en vertelde over de website, ik ben even gaan googelen en vond de site direct. Echt geweldig wat jullie doen!! Ik ga jullie leuk in de gaten houden. Succes hoor!
    Veel liefst uit Heiloo, Frank en Angelique

• 22 September 2009 - 09:18

Brigitta Köster:

Via Uschi gehoord van jullie tocht, fantastisch.Genieten en afzien zorgen voor een afwisselende wandeling !
    Lijkt mij geweldig. Succes met het vervolg, blijf jullie volgen.
    Groet, ook van Paul, Brigitta

• 22 September 2009 - 17:21

Cora Van Gool:

Hallo Luitjes net terug van vak, en lees jullie verslag lekker dat het goed gaat en het weer werkt erg mee. wat zullen jullie een conditie hebben .sterkte en veel loop plezier . cora

• 23 September 2009 - 07:56

Gerard:

Hoi Fons en Hennie
    Leuk om jullie ervaringen te lezen. Blijkt toch maar weer dat veel in ons opgeklopte drukke leventje dat we belangrijk vinden eigenlijk maar schone schijn is. Maar we gaan er maar mee door omdat iedereen dat doet. Jullie zijn daar bewust even uitgestapt en dat is is misschien wel de grootste prestatie naast dat vele lopen. Ben blij dat jullie kunnen genieten van de kleine dingen. Heb je de rest van je leven wat aan.
    De Scenic bevalt reuze goed. Heb er in 1,5 week al 2000 km achter zitten. Had ik veel eerder aan moeten beginnen. Maar ja je rijdt in een Volvo en daar stap je niet zomaar uit. Hou je taai en blijf genieten

gerard

• 23 September 2009 - 12:31

Ton:

hoi jongens respect voor wat jullie doen en ik kan best geloven dat jullie ook van de natuur genieten sterkte en geniet