Pedrouzo-Arca - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Pedrouzo-Arca - Reisverslag uit O Pino, Spanje van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Pedrouzo-Arca

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

08 Oktober 2013 | Spanje, O Pino

Hallo allemaal, hier zijn we weer vanuit een zonnig en warm Spanje.
Eerst heb ik even wat foto's geplaatst bij de laatste verslagen. Het zijn er niet zoveel hoor. Nu even het laatste nieuws van hier.

Maandag 7/10: Ribadiso de Baixo.
Hier staan alleen twee herbergen en een restaurant, midden in de natuur. Verder helemaal niets, geen huis of kerk te zien. Vanaf het terras van de herberg hebben we een schitterend uitzicht.
's-Avonds eten we met Warner en Dawn. Lizz en Katerine, beiden uit de VS, schuiven ook aan. Dawn heeft hen eerder ontmoet. Het is weer heel gezellig met zo'n koppeltje.

Dinsdag 8/10: naar Pedrouzo-Arca, 22 km.
Het is deze keer rustig op de kamer, ook op de andere 2 kamers trouwens. Om 7 uur is er nog geen enkele beweging te bespeuren. Deze keer zijn wij de eersten die opstaan, Dawn volgt onmiddellijk. We ontbijten in het restaurant en gaan even na 8 uur op pad.
Net als gisteren zonder pijn, het gaat gelukkig weer goed met de blaren. Maar je moet niet zien hoe m'n voet er zo langzamerhand uitziet!
Het is nog fris, laaghangende bewolking. Dat trekt echter snel weg en als de zon tevoorschijn komt gaan de fleece truien snel uit. We hebben het warm, dat komt ook door de venijnige klimmetjes waar we vandaag mee beginnen.
We komen het Nederlandse meisje tegen die we 2 dagen geleden ook al even hebben gesproken. 10 jaar geleden hoorde ze van haar moeder over de Camino en wilde dat ooit eens doen. Een maand voor vertrek besloot ze om dit nu te gaan doen, ze kreeg alle medewerking van haar werkgever. Ze is in StJPdP begonnen en heeft onderweg een Deens meisje ontmoet waarmee ze nu oploopt. Ze baalt een beetje dat het bijna is afgelopen, maandag moet ze weer aan het werk.
Rond half 12 drinken we koffie op een terras. Er komen 2 jonge vrouwen bij ons zitten. Ze komen uit Rusland (Moskou) en zijn in León begonnen. Eentje heeft flink pijn aan haar been. Zij hebben hier ook een Russisch echtpaar ontmoet, in Rusland kennen ze de Camino dus ook.
Een Canadees vrouwtje (Quebec) die we al dagen lang zien, vertelt dat ze vandaag naar Santiago loopt. Dat is 37 kilometer. Ze loopt samen met haar zus, ze zijn in Le Puy (Frankrijk) begonnen. Dat is ruim 1800 kilometer!
We zien onderweg nog enkele monumentjes voor pelgrims die hier, vlak voor Santiago, zijn overleden. En we realiseren ons nog een keer hoe blij en dankbaar we zijn dat met ons alles goed is gegaan. Het kan dus ook anders.
We zitten weer in een prima herberg. Dawn en Warner slapen hier ook. Die laatste heeft vanmiddag wat gegeten en z'n eerste fles wijn al gedronken, zei hij net lachend. Ben benieuwd of we die straks nog (wakker) zien.

Nog 20 kilometer te gaan. Veel mensen die we spreken smachten toch wel naar het einde, wij eigenlijk ook wel. Anderen gaan nog door naar Finisterre, dat is nog zo'n 100 kilometer en het einde van de wereld. Tenminste, dat dachten ze vroeger. Of maken nog een trip door Europa als ze van ver komen. We kijken morgen in Santiago wanneer en hoe we naar huis kunnen.
De groetjes weer aan iedereen,
Hennie en Fons.

• 08 Oktober 2013 - 18:09

Françoise Et Marc VC:

Waoow. Het was uitstekend jullie zo te kunnen volgen. Dank U voor al uw "rapporten". Dit geeft vreugde
    En een uitstekend laatste stap voor jullie met emotie waarschijnlijk?
    Groetjes

• 08 Oktober 2013 - 18:10

Frans En Tineke:

Hallo Fons en Hennie,
    Nog echt een klein eindje, maar de laatste loodjes wegen het zwaarst.
    Geweldig dat jullie er morgen zult zijn, we leven met jullie mee.
    Op de serie Santiago op de TV zien we ook de ontlading bij de pegrims, als ze het plein voor de kerk in Santiago bereiken.
    Geniet ervan, jullie hebben dit zekrr vrrdiend.
    We zien uit naar het laatste vrrslag.
    Groetjes Frans en Tineke

• 08 Oktober 2013 - 20:34

Vronie:

Succes met de laatste kilometers

• 08 Oktober 2013 - 22:00

Peter En Paula:

De laatste nacht als Pelgrims doormaken.... wat een ontlading zal dat zijn morgen. De finish in zicht.
    Je kijkt er naar uit maar het zal ook zeker een gevoeg van heimwee geven als het morgen voorbij is.
    Maar eerst genieten van de aankomst! Hoe bijzonder!
    groetjes Peter en Paula

• 08 Oktober 2013 - 22:41

Tilly:

Hallo Fons en Hennie,
    Geweldig wat een prestatie. Het moet een heel apart gevoel geven om te "finishen" in Santiago. Petje af voor jullie !
    Deze uitdaging hebben jullie toch mooi volbracht.
    Geniet volop van het mooie resultaat.
    Tilly

• 08 Oktober 2013 - 23:27

Henk:

Ik ben trots op zo'n schoonzus en zo'n zwager.Dat jullie dat toch maar hebben gepresteerd,GEWELDIG hoor.
    Ik hoop jullie binnenkort te zien in ons mooie HOLLAND.
    Nog een heel fijne LAATSTE pelgrims dag.

HENK

• 09 Oktober 2013 - 06:06

Anneke:

Lieve ome Fons en tante Hennie,

Geen weg is te lang als je in goed gezelschap bent

De laatste kilometers........ , wat een ongelooflijke prestatie.

Geniet van alles.

Veel liefs

Anneke

• 09 Oktober 2013 - 06:57

Mieke De Bock:

Ha Hennie en Fons,
    Toen ik mijn afscheidskaartje bij jullie door de brievenbus deed was ik net te laat. De boodschap is evengoed doorgekomen want op de kaart staat: If you can dream it, you can do it. En dat blijkt. Gefeliciteerd met jullie uithoudingsvermogen en goede humeur in soms barre omstandigheden. Dat is nog eens Levenskunst!
    Hartelijke groet en tot gauw Hennie.
    Mieke.

• 09 Oktober 2013 - 09:36

Hans En Tineke:

Geniet van deze dag van aankomst en er zullen vast wel veel emoties los komen.
    Top dat jullie dit bereikt hebben en wat zal dit een geweldig gevoel geven.

Jullie hebben het voor elkaar gekregen en kunnen terugkijken op een prachtige en bijzondere ervaring.

Geniet van alles en een behouden thuiskomst toegewenst.
    Tot snel, groetjes Hans en Tineke

• 09 Oktober 2013 - 13:28

Koos Pancras:

Goh, wat is het snel gegaan, Fons! En jullie klinken nog zo fris. Waarom niet doorgaan tot Fisterra? Maar ik begrijp het wel. Het verlangen de achterban weer te zien.
    Geniet van het moment dat jullie de Praza do Obradoira oplopen. Het is daar heerlijk ruim en je ziet hopelijk je medewandelaars terug. Neem Santiago op als een dorp met heerlijke plekjes, waar je elk moment weer bekenden ontmoet.
    Veel zegen bij de afronding van jullie pelgrimage!
    En goede thuisreis.
    Koos

• 09 Oktober 2013 - 14:38

Niels Jensen:

Van harte gefeliciteerd met de aankomst in Santiago!Wat een enorme prestatie!
    Morgen zal het wel leeg zijn ,want dan hoef je niet zo vroeg op,en de Camino schoenen kunnen in de rugzak.
    De eerste babyschoentjes laat je vaak verzilveren.Misschien ook een idee voor jullie schoenen van nu.
    Je kan ze dan neer zetten als aandenken.
    Nogmaals van harte gefeliciteerd en we zijn blij als jullie weer thuis zijn.

Groetjes,
    Von en Niels

• 09 Oktober 2013 - 15:05

Ab En Tiny:

Hallo Fons en Hennie

Proficiat met de aankomst van jullie tocht in Santiago
    Wat een prestatie, ik zal je het niet nadoen, en vele met mij.
    Bij aankomst zal je wel veel bekende tegenkomen die je onderweg heb gezien en gesproken.
    Geniet van je aankomst ,
    Wij wensen jullie een goede thuis reis.

groetjes Ab en Tiny

• 09 Oktober 2013 - 20:56

Reijer En Ger:

Hallo Hennie en Fons,

Jullie hebben het volbracht. Van harte gefeliliciteerd met jullie aankomst in Santiago.
    Nu nog even nagenieten, met de wetenschap dat er geen kilometers meer gelopen worden.
    Wij wensen jullie een goede reis naar huis en geniet van de opgedane ervaringen.

Tot ziens,

Reijer en Ger