De route - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu De route - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

De route

Door: Hennie en Fons.

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

25 Augustus 2013 | Nederland, Heerhugowaard

Nog even een korte beschrijving van de route en op bijgaande foto een routekaartje.

We starten in Lourdes, het eindpunt van de vorige tocht. We volgen de GR78 naar het westen, via Oloron-Sainte-Marie naar Saint-Jean-Pied-de-Port. Een afstand van ongeveer 150 kilometer. Deze route loopt min of meer langs de voet van de Pyreneeën, vlak zal het niet zijn maar een mooie opwarmer voor de tocht er overheen.

In Saint-Jean-Pied-de-Port komen 3 van de 4 eeuwenoude pelgrimsroutes door Frankrijk samen. Hier begint de Camino Francés (zie foto) naar Santiago de Compostela, het is dan nog bijna 800 kilometer. We gaan de Pyreneeën over naar Roncesvalles, een dagtocht van zo’n 28 kilometer en zijn dan in Spanje.

We lopen daarna eigenlijk alleen nog naar het westen. Via Pamplona, Logroño, Burgos, Sahagún, León, Astorga en Ponferrada komen we dan in Santiago de Compostela.

Morgen reizen we naar Lourdes. Niels en Yvon, buren van ons, brengen ons naar Schiphol. Dinsdag begint dan het echte werk. Al met al denken we 6 tot 7 weken onderweg te zijn. Wat Internet betreft, zijn we weer afhankelijk van de mogelijkheden die er onderweg zijn. De i-Pad blijft thuis!

• 25 Augustus 2013 - 15:11

Frans En Tineke:

Fons en Hennie

Na de nodige voorbereidingen gaat de wandeltocht nu echt beginnen.
    We hopen onderweg het nodige mee te kunnen beleven.
    Wij wensen jullie veel wandelplezier met elkaar en andere pelgrims.
    Kom gezond thuis wellicht moe maar een geweldige en unieke ervaring rijker.
    Met een wandelgroet tot ziens.
    Tineke en Frans

• 25 Augustus 2013 - 18:26

Vronie:

Een mooie en voorspoedige camino toegewenst.

• 25 Augustus 2013 - 22:45

Henk:

Ik wens jullie een heeeeeeel voorspoedige reis Hennie en fons.
    Ik hou jullie evengoed wel in de gaten hoor.PAS DUS GOED OP HE.

Heel fijne wandeling en tot Ziens.

HENK

• 26 Augustus 2013 - 21:11

Ninja:

Lieve Hennie en Fons,
    Wederom wensen Don en ik jullie een heel fijne wandeling met goed wandelweer. Sterkte met alles en doe voorzichtig. We houden jullie berichten in de gaten. Ik zal misschien niet elke keer reageren. We leven enorm met jullie mee.
    Liefs
    Ninja

• 28 Augustus 2013 - 08:33

Jacques Van Ewijk:

Ola Pellegrinos,

De afsluiting is dan echt begonnen. Wij wensen jullie een inspirerende en prachtige laatste deel van jullie wandeling. In gedachten lopen we weer met jullie mee. Vanuit ons hart; "Bon Camino"'

Jacques en Nel van Ewijk

• 28 Augustus 2013 - 15:52

Ab En Tiny:

Hallo Fons en Hennie

Het laatste stuk is begonnen.
    Wij wensen jullie een goede reis en heel veel indrukken de komende tijd
    we blijven jullie volgen, en hopen weer veel verhalen te lezen wat jullie allemaal meemaken.
    VEEL WANDELPLEZIER.

Groetjes Ab en Tiny