Alleen op pad! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Alleen op pad! - Reisverslag uit Heerhugowaard, Nederland van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Alleen op pad!

Door: Fons.

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

03 Mei 2015 | Nederland, Heerhugowaard

Een nieuwe uitdaging.
Nadat we samen vanuit Heerhugowaard naar Santiago de Compostela zijn gelopen, ga ik het nu alleen proberen. Voor Hennie is die 2800 kilometer wel genoeg geweest, ik wil nog wel een keer zo’n tocht maken. Wel een andere route en niet zo lang.
Even was er sprake van dat ik met een vriend zou gaan lopen, maar door fysieke problemen gaat dat niet door. En dus hebben Hennie en ik de knoop doorgehakt, ik ga alleen op pad.

Vanuit Porto wil ik de Camino Portugues naar Santiago de Compostela lopen, ongeveer 250 kilometer. Vervolgens door naar Finisterre, Muxia en weer terug naar Santiago de C. Bij elkaar wordt het zo’n 450 kilometer, normaal gesproken is dat in 3 weken te doen.

Dinsdag 19 mei vlieg ik naar Porto, daar blijf ik die dag om Porto een beetje te bekijken. De volgende dag ga ik dan op pad. Het is de bedoeling om weer verslag te doen van deze tocht. Ik neem geen tablet of smartphone mee, dus ben afhankelijk of ergens een computer met internet beschikbaar is. Dat is op de vorige tochten gelukt dus dat zal nu ook geen probleem zijn, hoop ik.

Alleen op pad, dat zal even wennen zijn. Ook voor Hennie natuurlijk, die alleen thuis blijft maar heel goed weet hoe het is op zo’n pelgrimstocht.
We gaan het beleven!

• 03 Mei 2015 - 15:14

Uschi:

Fons, Ik vind het bijzonder dapper van jou, om er nu in jouw eentje aan te beginnen! Alvast succes en sterkte voor jou en ook Hennie!

Groetjes ook van Fred, Uschi.

• 03 Mei 2015 - 15:32

Frans De Jong:

Fons, Ik vind het dapper om nog een keer te gaan. Alleen zal wel wennen zijn.
    Jij veel succes en Hennie sterkte. Hopelijk zen we elkaar spoedig weer, maar we wachten je berichten af. Reyer ging eerste twee maanden naar Frankrijk dus jullie zijn allemaal weg.
    groetjes ook van Tineke

• 03 Mei 2015 - 18:48

Diana De Laat:

Wat een avontuur weer! Veel succes en heel veel plezier

• 04 Mei 2015 - 11:35

Grard En Anneke Van 't Hoff:

Hoi Peregrino,
    Wij weten wat je voelt. De camino is iets heel bijzonders.Dat weten wij ook.
    De drang om weer te gaan komt dan steeds boven.Volg je dromen. Goede beslissing.
    Ook voor Hennie is dit een goede beslissing. Het is mooi geweest. Ga hem lekker volgen op internet,dat doen wij ook.Fons succes.
    Wij hebben elkaar ook al eens over deze route gesproken.
    Bij ons is de beslissing ook reeds genomen. Wij vertrekken op 28 augustus en lopen vanaf Coimbra naar Santiago.380 km.Voordat je weggaat komen we je nog even buen camino wensen.
    Fons Klasse
    Groeten van Anneke en Gerard