Mos - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu Mos - Reisverslag uit Redondela, Spanje van Hennie en Fons Waumans - WaarBenJij.nu

Mos

Door: Fons

Blijf op de hoogte en volg Hennie en Fons

15 September 2015 | Spanje, Redondela

(SMS vanuit Mos)
Inmiddels ong 160 km gelopen, nog zo'n 90 naar Santiago. PC blijft lastig, misschien elke dag kort sms-bericht. Vandaag weer hele dag in de regen gelopen, dus weer veel natte spullen. Met 16 m/v in kleine herberg, allemaal dezelfde problemen, heeft ook wel wat. Morgen 27 km naar Pontevreda? Groetjes, fons.

(aanvulling vanuit Caldas de Reis)
Zaterdag 12/9: van Portela de Tamel naar Ponte de Lima, 25 km.
Tegen 7 uur sta ik op, het is rustig op de kamer. Geen ontbijt, snel op pad. Onderweg een broodje en koffie in een barretje. Ik kom Iana tegen, ze komt uit West-Oekraïne en studeert in Duitsland. Bij een mooie, oude brug maken we een foto van elkaar, daarna gaan we ieder weer onze eigen weg. Even later komt Martin (uit Slowakije) me achterop, hij sliep vannacht boven mij. Hij heeft 6 jaar geleden de Camino Frances gedaan en wil dat mooie gevoel weer eens opnieuw beleven. Sowieso hebben veel mensen die ik spreek, al eerder de Camino Frances gedaan.
Even later 2 Italiaanse meisjes, Laura en Clara. Laura heeft een klein gitaartje bij zich, speelt en zingt al lopende.
Als ik Ponte de Lima binnen kom, is het daar een gekkenhuis. Er is een enorm feest gaande, 3 dagen lang. Overal staan tentjes waarin mensen vannacht gaan slapen. Het is een gigantische kermis, er is bijna geen doorkomen aan. Tegen 3 uur ben ik bij de herberg, die gaat pas om 4 uur open. Rugtas in de rij en wachten maar. Op het terras zitten een aantal bekenden te wachten, en voor het eerste zie ik hier ook Nederlanders, een stel uit Utrecht. Al met al is het bijna 5 uur als ik op de kamer ben, het ziet er wel heel mooi uit. Geen stapelbedden, dat is al heel bijzonder. Naast me slaapt een vrouw uit Nieuw Zeeland.
Van slapen komt overigens niets terecht. Om 12 uur barst een enorm vuurwerk los en harde tecno muziek duurt tot maar liefst 6 uur in de ochtend. En dat allemaal vlak bij onze herberg.

Zondag 13/9: van Ponte de Lima naar Rubiaes, 18 km.
Kwart voor 7 sta ik op. Het regent en niet zo'n beetje ook. Jammer, want er staat een mooie route op het programma voor vandaag. Maar daar is door het grijze, grauwe en natte weer niets van te zien. Rond half 10 een barretje, tijd voor koffie en een broodje. Anke komt ook binnen lopen en samen lopen we verder. Ze komt uit Kroatië maar woont en werkt in Barcelona. Het is flink klimmen tot ongeveer 450 meter hoogte, Portela Grande. Vervolgens omlaag naar Rubiaes. We zijn helemaal doorweekt en alles is zeiknat. Anke gaat met de taxi verder naar Valenca want ze moet morgen weer naar huis.
De hele middag is iedereen druk in de weer om alles een beetje droog te krijgen. Het regent inmiddels niet meer en er zijn veel lijnen beschikbaar om spullen op te hangen. Maar af en toe regent het ook weer, dus dan moet alles weer snel naar binnen. Kranten in schoenen zorgen ervoor dat deze uiteindelijk toch aardig droog worden. 's-Avonds eet ik met Anton en Sylvia, beiden uit Duitsland.
Vroeg naar bed.

  • 16 September 2015 - 10:49

    Don En Nien:

    Ha Fons, we moesten wel even lachen tijdens het lezen van je vorige bericht. Als je de lol er maar van in ziet. Zonder onderbroek kan ook hoor, volgens mij is een zwembroek ook sneller droog ha ha. Hopelijk heb je vandaag een zonnige dag! Liefs van ons twee uit een zeer regenachtig uitgeest, succes verder!

  • 16 September 2015 - 16:28

    Henk:

    Hoi Fons
    ik denk dat Hennie wel graag wil dat je weer thuis bent ,maar wat de regen betreft kan je net zo goed in Frankrijk blijven.
    We hebben hier ook alle dagen REGEN.

    Hou je taai zwager

    HENK

  • 16 September 2015 - 16:55

    Koos:

    Nog even volhouden, Fons. Na morgen knapt het weer ook in Galicië op. Wandel niet te lang in de regen, dan hou je nog meer mooie dagen over.

  • 17 September 2015 - 15:49

    Frans En Tineke:

    Ha die Fons,
    Niet zo lekker in de regen,maar positief blijven na regen komt zonnescchijn
    Je hebt er al heel wat kilometers opzitten,
    We hopen dat je geen blaren krijgt zoals de vorige keer want je hebt je verpleegster niet bij je,
    Ondanks de regen,veel wandelplezier,
    Groetjes Tineke en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hennie en Fons

In 2013 hebben we samen onze pelgrimstocht naar Santiago de Compostela tot een goed einde hebben gebracht. Het was een bijzondere ervaring waar we nog vaak met veel plezier op terug kijken. Ik wil graag nog een keer zo'n tocht maken, voor Hennie is het wel genoeg geweest. Daarom ga ik deze keer alleen op pad. Niet zo lang als de vorige keren, zo'n 3 tot 4 weken. Vanuit Porto wil ik dan de Camino Portugues naar Santiago lopen, een afstand van ongeveer 250 kilometer. Daar vandaan verder naar Finisterre en weer terug naar Santiago, nog eens 200 kilometer. Al met al dus zo'n 450 kilometer wat normaal gesproken in 3 weken te doen is. Alleen op pad, dat zal even wennen zijn, ik ben benieuwd.

Actief sinds 12 Juli 2009
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 91991

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 05 Oktober 2015

2015, Camino Portugues en Camino Finisterre

26 Augustus 2013 - 14 Oktober 2013

2013, van Lourdes naar Santiago de Compostela.

14 Augustus 2012 - 28 September 2012

2012, van Vezelay naar Lourdes.

23 Augustus 2009 - 11 Oktober 2009

2009, van Heerhugowaard naar Vezelay.

Landen bezocht: